استاندار: بخش خصوصی مهمترین نقش در توسعه و صادرات سمنان دارد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به اهمیت فعالیت بخش خصوصی ، گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مهمترین نقش را در توسعه رونق و صادرات در این استان دارند.

استاندار: بخش خصوصی مهمترین نقش در توسعه و صادرات سمنان دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز در نشست خبری به همراه علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان، گفت: ستادهای اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان برای حل مشکلات بخش خصوصی در این استان به طور منظم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۷ جلسه کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده است و در کنار این ستاد نیز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان نیز فعالیت دارد تشکیل شده و مشکلات واحدها در این کارگروه بررسی و رفع شده است، افزود: در طول این ۱۷ ماه که بنده توفیق خدمت گذاری به مردم استان سمنان را دارم حدود ۷ همایش سرمایه گذاری در استان برگزار شده است.

خباز ادامه داد: مجموعه سرمایه گذاری های انجام شده در استان سمنان در قالب تفاهم نامه حدود ۶ هزار میلیارد تومان است که تا هفته گذشته ۱۱۱ تفاهم نامه پیش‌ بینی شد که ۸۷ تفاهم نامه به قرارداد منجر شده است.

استاندار سمنان تاکید کرد: با همه وجود اعتقاد داریم که کشور را با سرمایه گذاری دولتی نمی توانیم اداره کنیم و باید سرمایه گذاری خصوصی باشد و اقتصاد کشور به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی، باید مردمی شود و بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور باشد.

خباز با اشاره به ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی این استان، گفت: حدود ۲ هزار و ۵۴۹ واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مشکلات هزار و ۸۰۳ واحد رسیدگی شد که شرایط دریافت تسهیلات رونق تولید را دارند و به بانک معرفی شدند که تاکنون ۷۷۲ واحد به مبلغ ۴۲۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه سهم دولت در تسهیلات رونق تولید ۴۴۰ میلیارد تومان بود که با همکاری بانک ها به ۴۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت، افزود: ۲ گروه ناظر نیز تشکیل شد و دایم به واحدها سرکشی می کنند تا مشخص شود چه میزان از واحدها به تعهد خود در اشتغالزایی عمل کرده اند، ملاک نیز تامین اجتماعی است و فهرست بیمه واحدها در حال حاضر به نسبت سال گذشته باید متفاوت باشد.

استاندار سمنان افزود: اگر واحد تولیدی دارای مشکلی است که مشمول این تسهیلات می شود و تسهیلات رونق تولید به آن اختصاص نیافته اعلام کند تا پیگیری شود.

از هزار و ۸۰۳ واحد تولیدی معرفی شده به بانک‌های استان سمنان تاکنون ۷۷۲ واحد تولیدی تسهیلات رونق تولید حدود چهار هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند که ۱۹۱ واحد مربوط به بخش صنعت به میزان سه هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال و ۵۸۱ واحد مربوط به بخش کشاورزی به میزان هزار و ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بود.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر یک روزه به سمنان، پس از حضور در نشست اقتصاد مقاومتی استان سمنان در فرمانداری شهرستان شاهرود، مرکز خدمات ارزیابی ویژه صادرات استان سمنان مستقر در شاهرود را به همراه مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران افتتاح کرد و سپس در سمنان با نخبگان این استان در سالن شهید مطهری سمنان دیدار کرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان