۳۳۰۰میلیارد ریال اعتبار برای طرح های نا تمام ورزشی سمنان

مصطفی مرادی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت : ۳۰ طرح ورزشی نیمه تمام استان برای تکمیل نیازمند سه‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مصطفی مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی یکی از اولویت‌های اساسی اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان برای توسعه ورزش در این استان است.
وی اضافه کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی نیازمند تامین اعتبار است و کمک بخش‌های مختلف و خیران در این زمینه موثر است.
وی بیان کرد: چهار طرح نیمه‌تمام مربوط به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در استان وجود دارد که تکمیل این چهار طرح نیازمند ۲‌هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.
مرادی تصریح کرد: افزایش قهرمان پروری و تداوم حضور ورزشکاران در میادین جهانی و المپیک در گرو تجهیزات نوین ورزشی است و مشارکت بخش خصوصی در حمایت از ورزش نقشی مهم در سربلندی جوانان ورزشکار دارد.
وی تاکید کرد: ورزش و جوانان استان سمنان به تنهایی نمی‌تواند تمام هزینه های ورزشکاران را پرداخت کند و انتظار داریم که سایر مسئولان، خیران حوزه ورزش و سرمایه‌گذاران ورزشی، حمایت از ورزش را جدی بگیرند تا بتوانیم افتخارآفرینی ورزشکاران را در کنار یکدیگر جشن بگیریم.
این استان در زمینه سرانه ورزشی با اختصاص اعتبارهای خوب در دولت تدبیر و امید در جایگاه مطلوبی قرار دارد و جزو استان‌های برتر کشور از لحاظ سرانه ورزشی است.

پراکندگی جمعیت در استان سمنان موجب افزایش طرح‌های ورزشی برای برخورداری از فضای ورزشی می‌شود و با وجود پراکندگی جمعیت استان سمنان در زمینه سرانه فضای ورزشی نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی دارد.

مرادی تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی در برنامه پنجم توسعه به ازای هر یک نفر یک مترمربع تعریف شد که استان سمنان از برنامه پنجم توسعه با موفقیت عبور کرده است.

۵۲۰ باشگاه ورزشی برای استفاده ورزشکاران و توسعه ورزش در استان سمنان وجود دارد و این استان از لحاظ تعداد باشگاه‌های ورزشی نیز وضعیت خوبی دارد.

به گزارش ایرنا، ۴۶ هیات ورزشی در استان سمنان فعالیت می‌کنند.

۱۵ هزار و ۳۳۵ ورزشکار استان به منظور برخورداری از خدمات بیمه‌ای و قرارگیری زیر پوشش و عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی سال گذشته بیمه شدند که به این افراد ورزشکاران سازمان‌یافته گفته می‌شود.
از مجموع ۱۵ هزار و ۳۳۵ نفر ورزشکار بیمه شده در استان سمنان، ۶ هزار و ۱۱ نفر خانم و ۹ هزار و ۳۲۴ نفر آقا بودند.