۶۲ روستای استان سمنان در اولویت اجرای اینترنت پهن‌باند

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سید یاسرحسن پور، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ۶۲ روستای استان در فهرست ارتقای جدید ابلاغی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای اینترنت پهن‌باند سیار قرار گرفت.

حسن پور روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: ارتقای فناوری ۶۲ روستای استان سمنان از نوع اینترنت ۲G به ۴G از محل اعتبارات پروژه USO در برنامه قرار گرفته است.

وی افزود: با پیگیری های متعدد صورت گرفته ، موانع ابلاغ اجرای فیبرنوری در مسیر رودبارک- فیروزکوه نیز از محل اعتبارات USO پروژه فیبر نوری روستایی برطرف شد.

وی تسریع در اجرای این پروژه از سوی پیمانکاران شرکت مخابرات منطقه سمنان را خواستار شد و گفت: انجام این طرح به دلیل نزدیکی به فصل سرد زمستان باید در اولویت کار مخابرات و اپراتورها قرار گیرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با مثبت ارزیابی کردن پیشرفت اولویت اول پروژه فیبر نوری تار روستایی در مسیر شهمیرزاد- کمرود گفت: آزمایش و تحویل تمامی سایت های این مسیر در اولویت طرح های اجرایی قرار دارد و مدنظر پیمانکاران باشد.

ارتقای فناوری ارتباطی روستاهای استان در ۳۴ سایت در نوبت انجام است.

۳۶۰ هزار و ۳۱۰ مشترک تلفن ثابت و ۱۲۰ سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۵ دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند و اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در استان وجود دارد که این آمار نشاندهنده توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان سمنان است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان