محدودیت‌های جدید کرونایی در استان سمنان اعمال می‌شود

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان سمنان به مدت یک هفته خبردادوگفت: این محدودیت‌ها با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا به مدت یک هفته اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا آشناگر» در گفتگو با خبرنگاران گفت: بر اساس تصمیم ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و موافقت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا این محدودیت ها باهدف کاهش ابتلاء و قطع زنجیره انتقال ویروس اجرایی می‌شود.

استاندار سمنان فعالیت حضوری در تمام دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه ها را بر اساس این قانون ممنوع عنوان کردوگفت: تمامی استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، آرایشگاههای زنانه و سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی، ورزش‌های پربرخورد ازجمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه نیز در تاریخ اعلام شده تعطیل می‌شوند.

وی کافه‌ها، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها، باغ وحش و شهر بازی‌ها و نیز مراکز تفریحی آبی و باشگاههای بدنسازی را نیز از دیگر صنوف پر خطر برشمرد و گفت: تمامی این واحدها در سراسر استان در زمان تعیین شده تعطیل می‌شوند.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بر این اساس فعالیت تالارهای پذیرایی تا هفته آینده ممنوع است افزود: برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ممنوع است.

آشناگر با تأکید بر اینکه نماز جمعه نیز در هیچ یک از شهرهای استان سمنان برگزار نخواهد شد ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، جایگاه استان سمنان در رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک بالاتر از میانگین کشوری است و این نشان می دهد که اقدامات انجام شده از سوی کادر بهداشت و درمان و رسانه های استان در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی موثر بوده است.‌

استاندار سمنان موثرترین راه جهت کاهش میزان شیوع و ابتلا به کرونا را در حال حاضررعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده عمومی از ماسک‌ عنوان کردو گفت : برگزاری اجتماعات به هر دلیل مساوی با سرایت و افزایش بیماری بوده و لذا مجددا بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید می شود.‌

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان