۷۳۷ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان بستری هستند

۷۳۷ نفر از شهروندان استان سمنان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان و مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان عصر یکشنبه با اشاره به آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌ها از ظهر شنبه تا ظهر دیروز یکشنبه آورد: ۳۶۲ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند و در این مدت سه نفر از هم استانی‌های سمنانی بدلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

۴۸۲ نفر مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در استان سمنان به واحدهای درمانی مراجعه داشتند که ۲۶۰ نفر به صورت سرپایی مبتلا به کرونا شناسایی شدند و ۱۰۲ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

۱۰۷ نفر نیز مبتلا به کرونا در مدت ذکر شده از مراکز درمانی مرخص شدند.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، شهرستان سمنان، دامغان، شاهرود و سرخه قرمز تیره، شهرستان‌ گرمسار قرمز، شهرستان مهدیشهر، میامی و آرادان نارنجی کرونایی هستند.

به‌ گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته رکورد تعداد تلفات روزانه کرونا در کشور بار دیگر شکست و با مرگ ۶۸۴ نفر تعداد جان باختگان این ویروس به ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر رسید.

کرونا در خیز پنجم خود که از ابتدای تیر ماه آغاز شد، چندین بار رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گذشته را شکسته است.

آخرین رکوردزنی تلفات روزانه کرونا مربوط به ۲۵ مرداد ماه بود که این ویروس تاجدار طی ۲۴ ساعت جان ۶۵۵ نفر را گرفت.

۶۸۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

تا ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر رسید.

۷ هزار و ۶۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.