۹۰ %فرهنگیان استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مقدمات واکسیناسیون جامعه فرهنگی استان از ابتدای مرداد فراهم شد و تا ۱۵ مرداد بیش از ۹۰ درصد از این افراد دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

محمد دستورانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: جامعه هدف طرح واکسیناسیون فرهنگیان، شامل معلمان مدارس دولتی و غیردولتی، مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه فرهنگیان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس می‌شود که در قالب فهرست‌های مشخص با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود و استان سمنان در ۱۰ مرکز مشخص دز اول را دریافت کردند.

آن دسته از فرهنگیان که به دلایل ابتلا یا مشکوک بودن به کرونا یا داشتن بیماری زمینه‌ای از تزریق واکسن جا ماندند، تا قبل از آغاز سال تحصیلی دز اول واکسن را دریافت می‌کنند.
مقدمات تزریق دز دوم واکسن فرهنگیان در حال آماده‌سازی است و در زمان مقرر انجام می‌شود.

سال تحصیلی جدید از ابتدای مهر به صورت مجازی آغاز می‌شود
امابعد از پایان واکسیناسیون معلمان و دانش آموزانِ دارای بیماری زمینه‌ای و تامین زیرساخت‌های بهداشتی مدارس،از پایان پاییز به صورت حضوری ادامه یابد.

تخصیص بودجه به منظور تامین زیرساخت‌های بهداشتی مدارس از اولویت‌های دولت است و به زودی انجام می‌شود.
کلاس‌های حضوری همچنان با گروه‌بندی‌های محدود و تعداد کمی از دانش‌آموزان برگزار می‌شود تا با رعایت فاصله‌گذاری، ارتباط دانش‌آموزان با فضای مدرسه حفظ شود.

تزریق واکسن به دانش‌آموزان دارای بیماری زمینه‌ای بستگی به ورود یا ساخت واکسن سازگار با گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال دارد و به محض تامین واکسن مناسب، دانش‌آموزان در مدارس خود واکسینه می‌شوند.

تا کنون بالغ بر ۳۳ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان سمنان واکسینه شده‌اند.