۸۴ درصد از بیماران کرونا در سمنان بهبود یافتند

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: تا روز ۲۹ اردیبهشت، ۸۴ درصد از بیماران مبتلا به کرونا در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بهبود یافتند.

وی بیان کرد: مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان به ۵۴۷ نفر رسیده است که از این تعداد، ۴۶۳ نفر مرخص شدند.

وی افزود: رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند همچنان راهکارهای مقابله با این ویروس است.
بیماری کرونا به پایان نرسیده و فراموش کردن این بیماری موجب خطرات بسیار جدی خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنان بخشی از مردم به توصیه‌های مسؤولان حوزه سلامت توجه نمی‌کنند و متأسفانه ترددهای زیاد داخل شهرها وجود دارد که گاهی برخی چندان ضروری نیست.

باید تلاش کرد تا ترددهای بین‌شهری و درون‌شهری به‌طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کند و این می‌طلبد که همراهی خیلی خوبی در داخل شهرها اتفاق بیفتد.

متأسفانه چیزی که امروز شاهد آن هستیم، این است که برخی از مردم همه موارد و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند یا اینکه اوضاع را در خیلی عادی در نظر گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: مردم به‌طور گسترده در محیط‌های بیرونی حضور پیدا کرده‌اند و خواهش می‌کنیم که توجه کنند در خانه ماندن سبب می‌شود تا بتوانیم با فراغ بال بیشتری در هفته‌ها و ماه‌های آینده عمل کرده و در بیرون از منازل ظاهر شویم.

اقدامات خیلی خوبی در سطح ملی و استانی برای کاهش ویروس کرونا انجام شده است و مردم تا امروز همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

دانایی در پایان افزود: همچنان سیر ابتلا به ویروس کرونا در کشور وجود دارد و اگر همراهی‌ها همچنان ادامه یابد، پیش‌بینی می‌شود خیلی زودتر به آنچه شکست ویروس کرونا است، نزدیک شویم.