آسمان استان سمنان نیمه ابری است/ هوا گرم‌تر می شود

شاهرود – آسمان استان سمنان نیمه ابری، همراه با آفتابی ملایم و در برخی شهرها همراه با افزایش دما است و این روند کاهش برودت در غالب نقاط استان تا روز یکشنبه تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، دمای هوای کنونی استان سمنان همزمان با نخستین روز ربیع الاول و یازدهمین روز از آذرماه جاری، به طور میانگین چهار درجه بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته شاهد افزایش چهار درجه ای در دمای هوا هستیم همچنین پیش بینی ها نشان می دهد که دمای هوا طی روزهای پایان هفته استان سمنان، به طرز محسوسی افزایش پیدا خواهد کرد.

دمای کنونی شهر سمنان هشت درجه بالای صفر است و پیش بینی ها برای دمای هوای امروز و فردای این شهرستان در بیشینه و کمینه به ترتیب ۱۲ و یک و ۱۳و دو درجه بالای صفر خواهد بود که این آمار نشان می دهد سمنانی ها صبح آدینه با گرمترین هوای شهر خود از ابتدای آذرماه روبرو خواهند شد.

سامانه بارشی کم فشار اما از شامگاه پنج شنبه آسمان سمنان را نیمه ابری می کند و احتمال بارش باران در برخی نقاط این شهرستان وجود دارد اما با این حال دما کاهش نخواهد یافت، همچنین باید گفت این وضعیت تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

از شاهرود نیز خبر می رسد دمای هوای این شهر هم اکنون دو درجه بالای صفر و آسمان نیمه ابری است بیشینه و کمینه دمای شاهرود طی امروز و فردا به ترتیب ۱۰ و دو درجه بالای صفر و ۱۱ و یک درجه زیر صفر خواهد بود که شاهرود نیز گرمترین روز خود طی آذرماه را از صبح فردا تجربه خواهد کرد.

برای این شهر نیز پیش بینی بارش در ارتفاعات همزمان با غروب پنج شنبه و بامداد آدینه مطرح می شود اما به نظر نمی رسد مردم شهر شاهرود شاهد بارش باران طی امروز و فردا باشند اما تداوم روند کاهش برودت هوا در این شهرستان طی روزهای آدینه و شنبه پیش بینی سازمان هواشناسی برای شاهرود است.

میامی اما امروز سردترین شهر استان است دمای هوای این شهر در عین ناباوری دو درجه زیر صفر است و آسمان بخش های کالپوش و رضوان برفی هستند پدیده قابل ذکر دیگر این شهرستان وزش باد شدید در برخی نقاط به خصوص در ارتفاعات است و سازمان هواشناسی برای این شهرستان بارش برف در ارتفاعات و بخش های شمال شرقی و بارش پراکنده باران برای شهر میامی را پیش بینی می کند.

باگرم شدن هوا طی روزهای اخیر احتمال بارش برف نیز به بارش باران تبدیل شده است این وضعیت اما با وجود حاکم بودن در سمنان، مهدیشهر و گرمسار، در دامغان نیز حاکم خواهد بود آسمان این شهر برای دو روز آیند نیمه ابری همراه با بارش پراکنده ذکر شده و دمای کنونی دامغان یک درجه بالای صفر است.

دامغان در بیشینه و کمینه طی روزهای آتی به ترتیب ۹ و دو درجه بالای صفر و ۱۱ و سه درجه بالای صفر پیش بینی می شود و وزش باد نسبتا شدید از سمت شمالغربی پدیده غالب آسمان این شهرستان طی روزهای پنج شنبه و جمعه خواهد بود.

وضعیت جوی در گرمسار و آرادان را می توان یکسان دید هم اکنون دمای این دو شهر چهار درجه بالای صفر و آسمان نیمه ابری است، از سوی دیگر سامانه بارشی که قرار است امشب بر روی شهر سمنان قرار گیرد، هم اکنون در حال ورود به آرادان است و احتمال بارش باران با وجود گرمتر شدن هوا در این دو شهرستان وجود دارد.

پیش بینی ها اما نشان می دهد دمای هوای گرمسار و آردان مانند سایر نقاط استان رو به افزایش است و برای روز پنج شنبه و جمعه دمای این دو شهر در بیشینه و کمینه به طور میانگین به ۱۲و چهار درجه بالای صفر و ۱۳ و چهار درجه بالای صفر خواهد رسید.

سردترین شهر استان سمنان هم اکنون میامی با دو درجه زیر صفر و گرمترین شهر هم سمنان با هشت درجه بالای صفر هستند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان