آغاز به کار مرکز جامع اهدای خون استان سمنان

مرکز جامع اهدای خون استان سمنان با ۱۲تخت و اعتباری معادل یک میلیارد و ۷۶۰میلیون ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا خباز استاندار سمنان در مراسم افتتاح مرکز جامعه اهدای خون استان سمنان گفت: در حال حاضر ۴۰ تخت اهدای خون در پنج مرکز انتقال خون در استان وجود دارد و با توجه به اینکه سمنان به عنوان بین الحرمین در میانه راه زائران قرار دارد این مرکز می تواند نجات بخش حادثه دیدگان احتمالی باشد.

محمدرضا خباز افزود: مرکز جامعه اهدای خون استان سمنان با ۱۲تخت و اعتباری معادل یک میلیارد و ۷۶۰میلیون ریال به بهره برداری رسید تا ظرفیتی برای مواقع بحران تلقی شود که بتواند در مواقع بحران نه تنها نیاز خون این استان بلکه در صورت نیاز استان های همجوار را نیز تامین کند.

وی تصریح کرد: در چشم انداز آینده این مرکز پیش بینی می شود که بتواند با تولید پلاسما داروهای مورد نیاز را تامین کند و این ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید اشتغال و تقویت فعالیت های اقتصادی در استان باشد.

خباز افزود: مرکز جامع اهدای خون استان سمنان با سه رویکرد اهدای خون، تولید پلاسما صنعتی، پلاکت و سلول های بنیادی فعالیت خود را آغاز کرد تا بتوانیم در راستای تامین پلاکت های مورد نیاز استان سمنان پیشگام باشیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان