آماده‌سازی ناوگان اتوبوسرانی برای استقبــال از فصـل بازگشایی مدارس

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان در گفتگو با خبرنگار سمنان امروز از اجرای طرح بازسازی ناوگان اتوبوسرانی برای استقبال از فصل شروع مدارس خبر داد.
مسعود میرشریفی در ابتدای این گفتگو، بازسازی ناوگان اتوبوسرانی را شامل مرمت وضعیت ظاهری، بهبود وضعیت داخلی و تعمیرات

موتوری خودروها عنوان کرد و گفت: تعدادی از اتوبوس‌های تحت اختیار سازمان نیز نیاز به بازسازی‌های اساسی‌تری داشتند که این امر در حال انجام است.
وی اعتبار لازم برای اجرای این طرح را ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال اعلام کرد.
میرشریفی با ابراز امیدواری برای اتمام طرح مذکور تا سه هفته آینده اظهار داشت: با آغاز فصل پاییز خدمات‌رسانی سازمان در دو حوزه خدمات به عموم شهروندان و خدمات به مدارس تشدید می‌شود و مدیریت جابجایی حجم بالای مسافران نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق است.
وی با خاطرنشان ساختن این مطلب که در سال گذشته ۱۱ دستگاه اتوبوس و ۲ دستگاه مینی‌بوس در اختیار مدارس قرار گرفته بود، گفت: حفظ همین شرایط نیازمند بروزرسانی ناوگان و بهبود وضعیت خودروهای رزرو است.
میرشریفی در ادامه از برگزاری نشست‌هایی به منظور تعیین نرخ ارائه خدمات به مدارس و دانشگاه‌ها در آینده نزدیک خبر داد.
وی برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بر مبنای درخواست‌های مدارس و دانشگاه‌ها را از جمله اقدامات آتی سازمان متبوع خود عنوان و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی مطلوب مشکلی در این حوزه وجود نداشته باشد.

۷۰ تا ۸۰ اتوبوس فعال در مجموعه شهری

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان با بیان این که به طور معمول با آغاز فصل پاییز، ۷۰ تا ۸۰ دستگاه اتوبوس در حوزه‌های مختلف شهری و دانشجویی فعال خواهند بود، گفت: از این میزان، به طور روزانه ۳۰ تا ۳۵ دستگاه به عنوان سرویس‌های دانشجویی، ۱۰ تا ۱۵ دستگاه به عنوان سرویس‌های مدارس و ۲۰ دستگاه در خطوط شهری فعالیت می‌کنند؛ مابقی خودروها نیز ضمن ساپورت ناوگان، در دیگر حوزه‌ها از جمله سرویس‌دهی به مراکز صنعتی نیزمورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به تعامل پلیس راهور با مجموعه مدیریت شهری به واسطه افزایش سقف عمر مجاز تردد خودروها تا ۱۵ سال، گفت: با این حساب در حال حاضر مشکلی برای ارائه خدمات به شهروندان نخواهیم داشت اما تا ۲ سال آینده حدود ۲۰ دستگاه اتوبوس از رده خارج محسوب می‌شود.
وی افزود: اگر پلیس راهور به این خودروها اجازه تردد ندهد، حوزه حمل و نقل شهری با مشکل مواجه خواهد شد، لذا لازم است از هم‌اکنون چاره‌اندیشی لازم در این خصوص صورت بگیرد.

استقبال اندک از پارکینگ خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین
میرشریفی در ادامه در پاسخ به پرسشی در ارتباط با پارکینگ خودروهای سنگین وابسته به سازمان اتوبوسرانی، گفت: از آن‌جا که شهرداری سمنان مکلف به آماده‌سازی محیطی برای پارک خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین بود؛ سازمان از چند سال قبل به وظایف خود در این ارتباط عمل کرده و اطلاع‌رسانی‌‌های لازم در این خصوص انجام پذیرفت. وی با اشاره به فعالیت این پارکینگ با شرایط جدید از یک ماه قبل، گفت: در حال حاضر، امنیت این مرکز به طور مطلوبی برقرار شده و دوربین‌های محافظتی ویژه‌ای در پایش محدوده پارکینگ دخیلند.
وی با ابراز ناخرسندی از استقبال نه‌چندان مطلوب صاحبان خودروهای سنگین از این پارکینگ، گفت: در شرایطی که شبانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ خودروی سنگین درمعابر و فضاهای شهری پارک است بیش از ۱۰ دستگاه خودروی سنگین و نیمه‌سنگین به این پارکینگ مراجعه نمی‌کند؛ این در حالی است که استقبال از سوی صاحبان خودروهای سبک مطلوب‌تر است.
میرشریفی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در این خصوص، گفت: در نشستی که با مسئول اتحادیه کامیون‌داران داشتیم مقرر شد که در صورت نیاز با هماهنگی مدیر عامل محترم سازمان تاکسیرانی خط تاکسی ویژه‌ای برای تسهیل تردد کامیون‌داران به این پارکینگ ایجاد شود؛علی ایحال تمامی زیرساخت‌های سخت‌افزاری برای استفاده از این پارکینگ در حال فراهم‌شدن است.
وی خواستار حمایت مجموعه مدیریت شهری به منظور هدایت خودروهای سنگین پارک در معابر شهری، گفت: شهردار محترم نیز ازچندی قبل به جهت مساعدت ویژه به رانندگان خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین، به ما تکلیف نمودند که خدمات این پارکینگ تا اطلاع ثانوی به طور رایگان در اختیار رانندگان قرار بگیرد.
وی گسترش استفاده از این پارکینگ را موجب کاهش آلودگی‌های صوتی و دیگر آلودگی‌ها در محیط شهری دانست.
وی در پایان تأکید کرد: سازمان اتوبوسرانی از انتقادات و پیشنهادات سازنده شهروندان استقبال می‌کند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان