آموزش پخت کیک هویج

آموزش کیک جذاب و خوشمزه هویج

مواد لازم:
شکر دانه ریز: دو سوم پیمانه=۱۵۰ گرم
آرد: یک و دو سوم پیمانه=۲۵۰ گرم
روغن مایع: ۱ پیمانه =۱۷۵ میلی لیتر
تخم مرغ: ۳ عدد
مغز گردوی پودر شده: یک سوم پیمانه =۵۰ گرم
بیکینگ پودر: ۳ قاشق چایخوری
وانیل: ¼ قاشق چایخوری
نمک: ۱ پنسه یا یک هشتم قاشق چایخوری
هویج رنده شده ریز: ۲ پیمانه

 

مواد لازم سس کارامل:
شکر: یک دوم پیمانه =۱۰۰ گرم
کره: ۵۰ گرم
آب داغ: ½ پیمانه

طرز تهیه:
ابتدا روغن و شکر را در کاسه ای ریخته و با همزن برقی هم میزنیم سپس یکی یکی تخم مرغها را شکسته ووانیل را هم اضافه میکنیم و با همزن برقی میزنیم تا مایه کیک کمی سفید و پفدار شود.

مواد خشک(آرد /بکینگ پودرو نمک )را با هم ۳ بار از الک میکنیم . سپس همزن را کنار گذاشته و با کمک لیسک آرد را به تدریج اضافه و به صورت دورانی هم میزنیم در آخر هم هویج رنده شده و گردوی خرد شده را اضافه کرده و مایه را در قالب چرب و آرد پاشی شده میریزیم و در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت تقریبی ۴۵ دقیقه قرار میدهیم تا رویش طلایی شود و از فر خارج میکنیم

(برای اینکه از پخت کیک مطمئن شوید از یک سیخ چوبی استفاده کنید و در مرکز کیک فرو برده و اگر تمیز بیرون آمد نشانه پخت کامل کیک است اگر نه چند دقیقه دیگر زمان بدهید). سپس شعله گریل فر را روشن کرده و سس کارامل را روی کیک داده و دوباره در فر قرار می دهیم تا سس کارامل کمی طلایی شوند ۵ دقیقه کافیست. بعد قالب را روی پنجره سیمی قرار میدهیم تا کاملا خنک شود سپسس به دلخواه برش زده و سرو کنید.

طرز تهیه سس کارامل: شکر را در تابه ای ریخته و روی حرارت مستقیم گاز قرار میدهیم تا دانه های شکر آب شوند (شعله را کم میکنیم و شکر را در حین آب شدن به هیچ عنوان هم نمی زنیم )شکر که کاراملی شد آب جوش را اضافه کرده واجازه میدهیم کارامل در آب جوش حل شود.سپس کره را اضافه کرده و هم میزنیم تا سس کمی بجوشد و غلیظ شود.

سس کارامل را روی کیک پخته شده میریزیم و دوباره در فر قرار میدهیم و شعله بالا(گریل ) را روشن کرده و حدود ۵ دقیقه زمان میدهیم تا سس کمی بجوشد و طلایی شود، قالب را از فر خارج کرده و بعد از سرد شدن نوش جان کنید. این کیک طعم فوق العاده خوبی دارد پیشنهاد میکنم حتما درستش کنید .برای سرو در مهمانیهای عصرانه هم بسیار مناسب است.