اجتناب از خرید مرغ های ایرانی با وزن بالا

بازارهای خارجی از خرید مرغ‌هایی با وزن بیشتر از یک‌کیلو ۸۰۰گرم اجتناب می‌کنند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقبال بازارهای صادراتی به مرغ‌های سایز گفت: بازارهای خارجی از خرید مرغ‌های با وزن بیشتر از یک‌کیلو ۸۰۰گرم اجتناب می‌کنند.

سید حسن میرعماد با اشاره به برخی از برنامه‌های این سازمان در زمینه تولید مرغ اظهار داشت: تولید و عرضه مرغ سایز از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی استان سمنان است.

وی تصریح کرد: در این راستا نیز سال گذشته یک همایش تخصصی از سوی صنعت مرغ و جهادکشاورزی در استان برگزار شد و در این همایش تلاش شد مزایای تولید مرغ سایز برای بهره‌برداران بیان‌شده و آنان به تولید این نوع مرغ ترغیب شوند.

میرعماد بابیان اینکه در استان سمنان ظرفیت‌های مناسبی در بخش تولید مرغ وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به سمت صادرات مرغ حرکت کنیم باید تولید مرغ سایز را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی مزایای مرغ سایز گفت: تولید گوشت مرغ در سایز استاندارد که هر لاشه آن وزنی بین یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم دارد لازمه مهم صادرات مرغ است.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون وزن مرغ‌های تولیدی در استان سمنان بالاست تصریح کرد: هم‌اکنون میانگین وزن گوشت مرغ تولیدشده در استان سمنان دو کیلو و ۵۰۰ گرم برای هر قطعه مرغ است که این وزن باید برای صادرات به کمتر از یک کیلو و ۸۰۰ گرم برسد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان