اجرای طرح جدید گردشگری در استان

اجرای پنج طرح جدید گردشگری در استان سمنان مورد موافقت اعضای کارگروه گردشگری این استان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، در جلسه کارگروه گردشگری استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد، اجرای پنج طرح گردشگری توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی مورد موافقت قرار گرفت.

بر این اساس اجرای مجتمع گردشگری تپه سیاه شهمیرزاد واقع در ابتدای محور شهمیرزاد به چاشم، شامل مرکز تفریحی و سرگرمی، رستوران، مرکز اقامتی و …، ایجاد اکوکمپ گردشگری در منطقه توران شاهرود در بیارجمند حدفاصل روستای خانخودی و قلعه بالا شامل ۵۰ سوئیت، با حجم سرمایه گذاری ۶۹۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۷۷ نفر مورد موافقت قرار گرفت.

اکو کمپ خوارتوران شامل کمپ و فضای اقامتی، تفریحی و ورزشی، اکو پارک، پارک توران شناسی و … است که قرار است در دو فاز اجرا شود.

در این جلسه با طرح احداث هتل در میامی واقع در بلوار مهارت این شهرستان نیز موافقت شد، این هتل دارای ۳۶ اتاق است و در فضایی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع احداث می‌شود که شامل هتل، مرکز تفریحی و سرگرمی، رستوران و … است و زمینه اشتغال ۷۰ نفر را فراهم می‌کند.

احداث اقامتگاه بوم‌گردی در بیارجمند و کلیات اجرای طرح مجموعه گردشگری در شهرستان دامغان شامل هتل، سوئیت و … نیز مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد در صورت بلامانع بودن احداث این مجموعه از سوی مسکن و شهرسازی، این طرح اجرایی شود.

در این جلسه اجرای طرح اکوکمپ و اکوموزه عشایری شرق کشور در منطقه آهوان، سه راهی آبخوری شامل فضاهای تفریحی، سوارکاری، فروشگاه، عرضه و تولید لبنیات، تیراندازی با تیر و کمان و … نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسه ای با حضور اداره امور عشایری و میراث فرهنگی، این طرح مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

حسین خواجه بیدختی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در این جلسه گفت: اجرای این طرح ها زمینه راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی، مجموعه‌های گردشگری، هتل و خدمات زیرساختی را فراهم می‌کند.

وی افزود: در همایش اخیر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان سمنان بیش از ۳۰ تفاهم نامه با ۵۸۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری به تصویب رسیده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان