اجرا دقیق برنامه حقوق شهروندی به کاهش بزهکاری اجتماعی در سمنان می انجامد

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: اجرای دقیق برنامه حقوق شهروندی و صیانت از حریم امنیت عمومی به کاهش بزهکاری اجتماعی در این استان می انجامد.

محمود قنبری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بسیاری از ناهنجاری هایی که امروز در جامعه مشاهده می شود در نتیجه توجه نکردن به موضوعات مهمی همچون تامین حقوق شهروندی و صیانت از حریم امنیت عمومی و ارتقا امنیت اجتماعی است.

وی با اشاره به رهنمود های رهبر انقلاب به ضرورت تلاش برای کاهش و مهار آسیب های اجتماعی، اظهارداشت : مساله آسیب های اجتماعی باید با انسجام و هم افزایی دستگاه های اجرایی و با کاهش فقر و افزایش اشتغال در استان برطرف شود.
وی با تاکید براین که تقویت مشارکت های اجتماعی مهم ترین راهکار برای تحقق حقوق شهروندی است، خاطرنشان کرد: جلب مشارکت نیازمند بسترسازی است و ابلاغ این منشور می تواند زمینه لازم را در آینده فراهم کند.

وی یکی دیگر از مهم ترین راهکارهای توسعه فرهنگ رعایت حقوق شهروندی را آگاه سازی مردم از این حقوق برشمرد و ادامه داد: منشور حقوق شهروندی بسیار جامع است ولی برای عملیاتی کردن آن باید راهبردهای لازم از جمله در راستای تربیت شهروندان و آگاه سازی آنان تعریف و اجرایی شود.

معاون استانداری سمنان با اشاره به اینکه سمنان پیشینه و مدنیت قابل توجهی دارد ولی حقوق شهروندی در آن هنوز جای خود را باز نکرده است، ادامه داد: انتشار منشور حقوق شهروندی در دولت تدبیر و امید گام بلند و قابل تقدیری برای بهبود این وضعیت به شمار می رود.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران بیست و نهم ماه آذر سال ۹۵ منشور حقوق شهروندی را شامل ۲۳ سرفصل و ۱۲۰ ماده به همراه ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی و ارجاعات قانونی مواد آن امضا و رونمایی کرد.
استان سمنان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان