احتمال وقوع زلزله در همه نقاط کشور به‌ویژه استان سمنان وجود دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به لزوم توسعه آموزش‌های امدادی به والدین دانش‌آموزان در این استان گفت: احتمال وقوع زلزله در همه نقاط کشور به‌ویژه استان سمنان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی زندیه وکیلی عصر امروز در نشست ارزیابی مانور زلزله در استان سمنان اظهار داشت: باید فرهنگ رفتار صحیح در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی در خانواده‌ها نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه احتمال وقوع زلزله در همه نقاط کشور به‌ویژه استان سمنان وجود دارد بیان کرد: امروز همه می‌دانند که حوادث طبیعی و مصنوعی (غیرطبیعی) خبر نمی‌کند و ازاین‌رو همیشه باید آمادگی وقوع این حوادث را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه حفظ آمادگی توصیه‌ای جهانی در هنگام سوانح طبیعی و غیرطبیعی است گفت: حفظ آمادگی در هنگام سوانح و پس‌ازآن تأثیر بسیار زیادی در کنترل و کاهش خسارات مالی و جانی خواهد داشت.

زندیه وکیلی با اشاره به اینکه امروز فرهنگ‌سازی برای مواجهه با سوانح موردتوجه جدی آموزش‌وپرورش به‌ویژه در استان سمنان قرارگرفته است گفت: این رویکرد مثبت آموزش‌وپرورش در آینده به کشور کمک زیادی خواهد کرد.

وی با اشاره به مثمر ثمر بودن فعالیت‌های آموزشی آموزش‌وپرورش برای مقابله با زلزله بیان کرد: امروز اقدامات بسیار خوبی درزمینهٔ مقاوم‌سازی مدارس صورت گرفته است و به‌نوعی می‌توان گفت که مدارس می‌تواند به پایگاهی امن برای افراد هر محله در هنگام وقوع سوانح تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه پناه گیری نامناسب، عدم پناه گیری و سقوط اجسام علت عمده خسارات مالی و جانی ناشی از وقوع زلزله است گفت: امروز دولت با کمک خیران در حال مقاوم‌سازی مدارس کشور است و تنها باید نکات ایمنی را در هنگام وقوع زمین‌لرزه رعایت کنیم.

زندیه وکیلی با اشاره به اینکه امسال چندین سانحه طبیعی و غیرطبیعی در استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون گفت: وقوع سیل در ابتدای امسال و برخورد تأسف‌برانگیز قطارها در روزهای اخیر از مهم‌ترین سوانحی بود که امسال در استان سمنان واقع‌شده است و ازاین‌رو باید همواره خود را آماده روبرویی با این‌گونه سوانح کنیم.

وی با اشاره به اینکه مانور زلزله امروز بسیار مطلوب و با اطلاع‌رسانی و آموزش کافی برگزار شد بیان کرد: آموزش‌های ارائه‌شده به دانش آموزان در این مانور بسیار مطلوب و کافی بود و این اطلاع‌رسانی باید افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با تأکید بر لزوم زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی و نیز نهادینه‌سازی آموزش‌های عمومی در استان سمنان تصریح کرد: باید آموزش‌وپرورش و صداوسیما محور آموزش‌های همگانی در سمنان شوند؛ چراکه مخاطبان آنان طیف بسیار وسیع و گسترده‌ای از جامعه هستند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان