استان سمنان، سربلند از میزبانی‌های متعدد کشوری

فرزاد فتاحی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان سمنان در گفتگویی کوتاه به تشریح وضعیت ورزش استان در هفته‌های اخیر و برنامه‌های آتی این اداره در حوزه‌های مختلف ورزشی پرداخت.
او با اشاره به اینکه ورزش‌دوستان استان شاهد دو هفته بسیار پرکار و شلوغ در رشته‌های مختلف بودند عنوان کرد: در طی این دو هفته

در سطح استان مسابقات بسیاری برگزار شد و شاهد میزبانی‌های مختلفی بودیم که به لطف خدا با افتخارات زیادی برای استان سمنان همراه شد.
فتاحی با اعلام اینکه در طی دو هفته اخیر، همایش‌های پیاده‌روی متعددی در استان سمنان به انجام رسید گفت: این همایش‌ها در بیشتر شهرها و حتی روستاهای استان سمنان به انجام رسید که بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت کردیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به برگزاری میزبانی‌های موفق در روزهای اخیر اظهار داشت: پس از برگزاری رالی‌تور خانوادگی که باشکوه خاصی در سراسر استان به انجام رسید، شاهد میزبانی مسابقات بدمینتون بانوان بزرگ‌سال در شهرستان سمنان بودیم.
وی ادامه داد: در شاهرود نیز عهده‌دار میزبانی مسابقات هندبال نوجوانان کشور و همچنین رقابت‌های ورزشکاران در ورزش‌های پهلوانی و هنرهای فردی بزرگ‌سالان کشور جهت انتخابی تیم ملی بودیم.
مسابقات دارت قهرمانی کشور نیز به میزبانی شهرستان گرمسار به انجام رسید و رقابت‌های بسکتبال نوجوانان منطقه سه کشور هم در همین شهرستان برگزار شد.
شهرستان مهدیشهر نیز میزبان ملی‌پوشان اسکیت در رشته فری‌استایل بود و اردوی این تیم در این شهرستان به خوبی به انجام رسید.
در دامغان نیز مسابقات کاراته قهرمانی کشور در سبک شیتوریو با حضور ۲۵ تیم و بیش از ۳۰۰ ورزشکار برگزار شد که خوشبختانه تیم استان سمنان موفق به کسب مقام قهرمانی این مسابقات شد.
فتاحی همچنین با اعلام اینکه در سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز مسابقات بدمینتون جوانان قهرمانی کشور در بخش دختران به میزبانی شهرستان شاهرود به انجام خواهد رسید گفت: ورزشکاران استان سمنان در این رشته بسیار توانمند هستند و یقین دارم که افتخارات خوبی در این مسابقات نصیب استان سمنان خواهد شد.
وی افزود: در تاریخ بیست و چهارم شهریورماه نیز شاهد مسابقات مهیج و جذاب قهرمانی پرس‌سینه بزرگ‌سالان کشور در شهرستان مهدیشهر هستیم که با استقبال پرشور ورزشکاران و تماشاگران همراه خواهد بود.
فتاحی با اشاره به درخشش کاراته‌کاهای استان در مسابقات کشوری گفت: کسب مقام نایب‌قهرمانی ورزشکاران خوب استان در مسابقات کاراته قهرمانی کشور، توانمندی‌های ما را به رخ تیم‌های سراسر کشور کشید و افتخاری دیگر را برای استان سمنان به ارمغان آورد.
مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان سمنان ضمن تقدیر از تمامی متصدیان برگزاری این رقابت‌ها گفت: از روسای هیأت‌های مختلف که در برگزاری این میزبانی‌ها از هیچ کوششی فروگذار نکردند صمیمانه تشکر می‌کنیم و قدردان زحمات روسای ادارات مختلفی هستیم که در این مدت با ما همکاری داشته و بسیار پرتلاش ظاهر شدند.

کمک مالی وزارت به پایگاه قهرمانی سمنان
اما فرزاد فتاحی خبرهای خوبی از تجهیز پایگاه قهرمانی و کمک‌های وزارت ورزش و جوانان به استان سمنان داشت.
او با اعلام اینکه عملکرد پایگاه قهرمانی استان سمنان از نگاه وزارت ورزش و جوانان بسیار مثبت ارزیابی شده است، از کمک یک‌ میلیارد و پانصد میلیون ریالی این وزارتخانه به استان سمنان در آینده نزدیک خبر داد.
فتاحی در ادامه عنوان کرد: با تخصیص این مبلغ که رقم بسیار قابل توجهی است، دستگاه‌های جدیدی را خریداری و در محل پایگاه قهرمانی نصب خواهیم کرد و در امر تجهیز این مکان، اقدامات مثبتی را به انجام خواهیم رساند.

برگزاری اولین جلسه کمیته برنامه‌ریزی بازی‌های آسیایی
فتاحی در ادامه از برگزاری نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی بازی‌های آسیایی جاکارتا در هفته آینده خبر داد و عنوان کرد: این نشست با حضور هیأت‌های مختلف ورزشی و در محل اداره کل ورزش و جوانان تشکیل خواهد شد و برای حمایت از ورزشکارانی که شرایط شرکت در مسابقات آسیایی جاکارتا در سال ۲۰۱۸ را دارند، خدمات ویژه‌ای را در نظر خواهیم گرفت تا به یاری خدا بتوانیم در ادامه ورزشکاران خوبی از استان را برای مسابقات المپیک آینده به سطح اول ورزش کشور معرفی کنیم.

زیرساخت‌های ما کافی است
فتاحی در پاسخ به این سؤال که برای برگزاری مسابقات بین‌المللی که در آینده میزبان آن خواهیم بود چه تمهیداتی جهت تقویت زیرساخت‌های ورزشی استان اندیشیده شده است گفت: در مسابقات بین‌المللی نظیر مسابقات بدمینتون و یا ووشوی جام پارس، زیرساخت‌هایی به جهت اسکان ورزشکاران و برگزاری مسابقات مورد نیاز است که در هر دو زمینه شرایط نسبتاً خوبی را داریم.
ما به جهت اسکان ورزشکاران با هتل‌های گوت‌که‌مال، سنگسر و دربند وارد مذاکره شدیم و به زودی قراردادهای لازم نیز منعقد خواهد شد.
برای برگزاری مسابقات نیز سالن غدیر تا حدود زیادی آماده است و فدراسیون‌های مربوطه هم در ادامه کمک‌هایی به جهت هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات خواهند داشت.
دکتر خباز، استاندار سمنان نیز در این زمینه همکاری‌های گسترده‌ای را با اداره ورزش و جوانان داشته است و در ستادی که به زودی تشکیل خواهد شد، چه به جهت مادی و چه از لحاظ حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی، تصمیماتی خوبی اتخاذ خواهد شد.

ورزشگاه ۱۵ هزارنفری ولایت تمامی استاندارهای لازم را دارد
مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان سمنان در خصوص برخی انتقادات که در مورد ورزشگاه ۱۵ هزارنفری ولایت و به‌خصوص چمن این ورزشگاه مطرح است گفت: این ورزشگاه تمامی استاندارهای بین‌المللی به جهت برگزاری مسابقات را داراست و کارشناسان امر نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند.
وی ادامه داد: به جهت نبود آب شیرین کافی ناگزیر از استفاده از چمن مصنوعی هستیم؛ چرا که برای داشتن چمن طبیعی به دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن با هزینه بسیار بالا نیاز است که در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

مردم از ورزشکاران حمایت کنند
اما در انتهای این گفتگو فرزاد فتاحی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان سمنان، با تشکر از رسانه‌های مختلف، به ویژه هفته‌نامه سمنان امروز به جهت پوشش مناسب اخبار و اتفاقات ورزش استان، از مردم فهیم و ورزش‌دوست استان به ویژه شهرستان سمنان درخواست کرد تا برای حمایت هر چه بیشتر ورزشکاران استان در مسابقاتی که میزبان آن هستیم به ورزشگاه‌ها و سالن‌های برگزاری مسابقات بیایند و در حد توان به تشویق و تهییج تیم‌های همشهری خود بپردازند تا به کمک هم، آینده خوبی را برای ورزش استان سمنان رقم بزنیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان