استان سمنان در سالروز شهادت امام رضا(ع) غرق در اندوه و ماتم است

سمنان- ایرنا- استان سمنان روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان امام رضا (ع) غرق در غم و ماتم شد و مردم این دیار از شب گذشته با برگزاری آیین های عزاداری در سوگ آن امام همام به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

به گزارش ایرنا، سراسر این استان به مناسبت ایام سوگواری آخر ماه صفر از روزهای گذشته یکپارچه سیاهپوش است و پرچم های عزا در هر کوی و برزن افراشته شده است.

مردم این خطه از میهن اسلامی در سالروز شهادت علی ابن موسی الرضا (ع) همراه و همگام با دیگر مردم سراسر کشور ایران اسلامی با حضور در مساجد و حسینیه ها،با برپایی آیین های عزداری و سوگواری و پخش غذاهای نذری یکبار دیگر مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت( ع ) به نمایش گذاشتند.

مردم مرکز استان سمنان از ساعات اولیه امروز درحسینیه ها و میادین محله ها تجمع کردند و با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سمت امامزاده یحیی ( ع ) این شهر به راه افتادند.

عزاداران در این آیین با حمل بیرق های سبز و سیاه و نوحه خوانی و سینه زنی در سوگ هشتمین اختر تابناک امامت ولایت عزدارای کردند.

قرائت زیارت خاص امام رضا (ع) و برپایی مراسم سینه زنی در بقعه امامزاده یحیی(ع) از جمله برنامه هایی است که در سالروز شهادت این امام همام در سمنان برگزار می شود

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان