استان سمنان رتبه پنجم کشور در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از کسب رتبه پنجم در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی در کشور خبر داد.

به گزارش مرآت، بهروز اسودی در سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با بیان این خبر گفت: تاکنون ۳۶۹ واحد تولیدی استان به ارزش بیش از ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند که از نظر تعداد استان رتبه پنجم و از نظر مبلغ رتبه هفتم در کشور را داراست.

وی شمار واحدهای ثبت نام شده در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات رونق تولید را ۲ هزار و ۵۴۹ واحد اعلام کرد و افزود: تاکنون پرونده هزار و ۷۸۵ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات بررسی و جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۸هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همچنین از بررسی مشکلات ۲۳۶ واحد تولیدی ، صنعتی و کشاورزی استان در جلسات قبلی این کارگروه خبر داد و گفت: این کارگروه تاکنون ۵۸۹ مصوبه داشته که ۴۴ درصد این مصوبات اجرایی و بقیه دردست اجرا است.

بهروزاسودی با اشاره به مصوبات جلسات قبلی این کارگروه تصریح کرد: از ۵۸۹ مصوبه تعداد ۲۷۳ مصوبه مربوط به امور بانکی و مالی، ۹۷ مصوبه مربوط به زیر بنایی، ۸۲ مصوبه مربوط به مالیاتی و ۵۹ مصوبه مربوط به تامین اجتماعی بوده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز مشکلات چهار واحد تولیدی در زمینه بانکی، زیر بنایی،مالیات، تامین اجتماعی بررسی شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان