افتتاح همزمان ۴۳۴ طرح در استان سمنان

رئیس جمهور ۴۳۴ طرح عمرانی، اقتصادی، ورزشی و درمانی سمنان را در شهرستان‌های این استان در ویدئو کنفرانس با وزرا به بهره برداری رساند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هزینه اجرای این طرح ها ۳۱۹ میلیارد تومان اعلام شده است.
مراسم افتتاح این طرح ها در نشست توسعه و برگزیدگان و در سالن همایش های هلال احمر سمنان برگزار شد.
نخستین طرح ها با ارتباط با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان سرخه بود و به نمایندگی از همه طرح ها، مرکز درمانی مادر سرخه را بهره برداری کرد.
وزیر جهاد کشاورزی هم در شهر ایوانکی حضور داشت و در ارتباط ویدئو کنفرانسی طرح های جهاد کشاورزی استان سمنان را افتتاح کرد که مهمترین آن پنج هزار و ۸۰۰ هکتار سامانه آبیاری تحت فشار بود.
وزیر نیرو هم در نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان طرح های وزارت نیرو در این استان را با ارتباط ویدئو کنفرانسی افتتاح کرد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در واحد چوب تراش نقطه افتتاح همزمان پنج طرح و آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح را اعلام کرد.
وزیر علوم در دانشگاه سمنان خبر از افتتاح طرح توسعه دو دانشکده در سمنان و دامغان را داد.
وزیر آموزش و پرورش در سمنان هم دو مدرسه ۱۲ کلاسه را در سمنان افتتاح کرد . نیمی از هزینه ساخت این مدارس را خیران تقبل کردند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم هتل ساران شهمیرزاد، نخستین هتل هوشمند استان سمنان را افتتاح کرد.
رئیس جمهور پس از اعلام افتتاح همه این طرح ها در نشست توسعه و برگزیدگان استان سمنان با اشاره به تک نرخی شدن ارز گفت: در شرایطی که توطئه آمریکا را دیدیم در جلسه ای با حضور سرآمدان اقتصادی کشور تصمیم گرفتیم به اتفاق آرا همه با هم قیمت ارز را تک نرخی و میزان آرا ۴۲۰۰ تومان اعلام کنیم.
وی افزود : شرط این تک نرخی شدن صحت و درستی ثبت سفارشات بود که متاسفانه در حین اجرا متوجه شدیم برخی از افراد به اسم وارد کننده و سرمایه گذار ، از بانک مرکزی ارز گرفتند و نصف یا حداقل دو سوم آن را در بازار آزاد فروختند.
آقای روحانی با تایید کمبود سرمایه در گردش برای تولید با توجه به شرایط موجود کشور گفت : دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و راه حل آن کمک همه بانکهای خصوصی ، خصولتی و نهادی است .
رئیس جمهور گفت: اقتصاد کشور بدون فعالیت بانکها نمی چرخد و این بخش باید بیشتر ما را یاری و کمک کند .
وی افزود : در شرایط عادی تعامل با دنیا را برقرار کردیم و سرمایه گزاران به خوبی وارد کشور می شدند ، البته در این زمان هم بعضی ها این نقطه مثبت را نمی دیدند و حال که برخی سرمایه گزاران در حال رفتن هستند تک تک آنها را رصد و در سایت ها و روزنامه ها اعلام می کنند.
آقای روحانی افزود: شرایطی ایجاد کردیم که ارتباطات تجاری سهل شود و دشمنان ایران ناراحت و عصبانی بودند و نمی توانستند عظمت و قدرت ایران و قرار گرفتن کشورمان در مسیر رشد و توسعه فوق العاده را ببینند .
رئیس جمهور گفت: در این زمان دشمنان توطئه کردند و با آوردن فشار با تحریم ها ، شرایط را سخت کردند که باید اینها را تحمل کرد.
آقای روحانی افزود :مردم ما این شرایط را به سختی می گذرانند اما عزت و استقلال خود را نمی فروشند.
وی با بیان اینکه امروز آرامش نسبی را نسبت به ماه های شهریور ، مهر و اوایل آبان شاهد هستیم گفت: دشمن گفت در ۱۳ آبان کشور به هم می ریزد اما مقاومت ملت ایران بعد از این تاریخ بیشتر شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه باید نیمه پر لیوان را نگاه کرد افزود: تولید فولاد از ۱۲۰ میلیون تن در پنج سال گذشته به ۲۰۵ میلیون تن رسیده است که این امر با بهره برداری از ده ها پروژه در این زمینه عملیاتی شده و کار عظیم و بزرگی صورت گرفته است.
آقای روحانی گفت: برای برق کشور در دولت دوازدهم ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهیم کرد که این کار عظیم و بزرگی است.
رئیس جمهور گفت: متوقع بودن حق مردم است اما در عین حال همه باید به هم خدمت و کمک کنیم.
وی به اشاره به ظرفیت های گردشگری استان سمنان در زمینه تنوع لهجه ها ، آب و هوا و دیگر جاذبه های گردشگری گفت: وجود ۵۰۰ کیلومتر از پروژه حرم تا حرم در استان سمنان از ظرفیت های خوبی است که می تواند در جذب گردشگر موثر باشد.
آقای روحانی گفت: رونق گردشگری باعث معرفی فرهنگ در کنار رونق اقتصادی استان می شود.
وی وجود کشاورزی، صنایع و معادن غنی را از دیگر مزیت های استان سمنان برشمرد و گفت: موضوع اصلی امید به آینده است ، ملت ایران باید بداند اگر دست به دست هم دهیم و نسبت به یکدیگر مهربان تر باشیم و برادری مان را بیشتر کنیم و به فکر منافع کل کشور و آینده باشیم، حتما از این مشکلات عبور خواهیم کرد و اگر دشمن ببیند که در مقابل او ایستاده ایم بی شک از مسیر غلط خود برمی گردد.