افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری با حضور رییس جمهور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ۱۱ پروژه گردشگری با حضور رئیس‌ جمهور در استان سمنان افتتاح می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد جهانشاهی در جلسه هماهنگی توسعه اقتصادی استان سمنان اظهارداشت: با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی چند اقامتگاه بومگردی، هتل، مجموعه گردشگری و اکو کمپ در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه گردشگری تاریخی، مذهبی و طبیعت‌گردی داری پتانسیل‌های خوبی است تصریح کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌توان صنعت گردشگری در این استان را توسعه داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه توسعه اقامتگاه‌های بومگردی در اولویت برنامه‌های این اداره کل است اضافه کرد: تا پایان سال تعداد اقامتگاه‌های بومگردی در استان سمنان به ۱۰۰ واحد می‌رسد.

جهانشاهی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۳ پروژه در حوزه گردشگری در استان سمنان در حال اجرا است؛ به میزان اعتبار برای آماده‌سازی این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال در حال انجام است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان ضروری است گفت: مجموع تخت‌های اقامتی استان سمنان برای اسکان مسافران ۲ هزار و ۵۰۰ تخت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: با افتتاح طرح‌های در دست اجرا، ظرفیت اقامتی استان سمنان ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

جهانشاهی با بیان اینکه مدرسه صنایع دستی با حضور رئیس جمهور در استان سمنان افتتاح می‌شود افزود: استان سمنان ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی دارد و در حاضر هنرمندان سمنانی در ۵۲ رشته صنایع دستی در حال فعالیت هستند.