افتتاح ۹ فضای آموزشی جدید در استان سمنان

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از ۹ فضای آموزشی جدید در استان سمنان و در آستانه بازگشایی مدارس در سوم مهرماه امسال اخبر داد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، ابوالفضل دربانی آستانه آغاز ماه مهر در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل هشت مدسه، ۷۲ کلاس درس و یک سالن ورزشی است که با اعتبار دولتی بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات احداث این پروژه از محل کمک‌های خیرین و به‌صورت مشارکتی بوده است خاطرنشان کرد: در جریان احداث این پروژه ها ۵۲ کلاس درس جدید و ۱۸ کلاس درس مقاوم‌سازی شده‌اند. ضمن اینکه یکی از پروژه‌ها به‌صورتی مشارکتی و یکی نیز کاملا خیرساز بوده است.

وی با بیان اینکه همه مدارس و فضاهای آموزشی با تجهیزات مورد نیاز در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند اظهار کرد: این ۹ فضای آموزشی جدید با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۲۰۰ میلیون ریال و با ۱۵۵ نوع وسیله آموزشی و ۱۵۷۹ قلم جنس آموزشی تجهیز و تحویل آموزش و پرورش شدند.

استانداردسازی سیستم گرمایشی ۴۸۴ کلاس درس سمنان

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان از استانداردسازی سیستم گرمایشی ۴۸۴ کلاس درس در ۸۸ مدرسه این استان در آستانه سال جدید تحصیلی خبر داد و گفتک این مدارس در زمستان امسال از سیستم گرمایشی کاملا ایمن و استاندارد بهره‌مند خواهند شد.

وی، با بیان اینکه تاکنون ۳۶۴ مدرسه با یک‌هزار و ۷۵۸ کلاس درس به سیستم استاندارد گرمایشی مجهز شدند، تصریح کرد: درحال حاضر هیچ‌گونه بخاری نفتی و غیرایمنی در مدارس این استان وجود ندارد.

دربانی بااشاره به اعتبارات هزینه شده در طرح استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس این استان افزود: تاکنون بالغ بر ۷۶ میلیارد ریال اعتبار در این بخش هزینه شده است.

وی بااشاره به استانداردسازی سیستم سرمایشی بخشی از مدارس این استان خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۱مدرسه با ۲۵۹ کلاس درس در این استان بااعتباری افزون بر هزار میلیون ریال به سیستم سرمایشی استاندارد مجهز شدند.

استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی همه مدارس سمنان تا پایان سال ۹۶

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان از فرسوده بودن سیستم گرمایشی ۷۹ مدرسه خبر داد و گفت: این مدارس که دربرگیرنده یک‌هزار و ۴۵ کلاس درس هستند دارای سیستم استاندارد گرمایشی هستند اما سیستم آنها فرسوده بوده و باید نوسازی شوند.

وی ادامه داد: نوسازی و بازسازی این سیستم‌های گرمایشی استاندارد فرسوده به بیش از ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که درصورت تامین اعتبارات در دو مرحله سیستم گرمایشی همه نوسازی خواهد شد.

این مقام مسئول از استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی همه مدارس سمنان تا پایان سال ۹۶ خبر داد و اضافه کرد: برای استانداردسازی همه مدارس استان در این بخش به ۶۴میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بهره‌برداری از ۱۲ پروژه فضای آموزشی جدید تا دهه‌فجر امسال

وی از افتتاح و بهره‌برداری از ۱۲ پروژه فضای آموزشی جدید تا دهه‌فجر امسال خبر داد و تصریح کرد: این پروژه‌های جدید نیز شامل ۱۰ فضای آموزشی که دربرگیرنده ۶۵کلاس درس است و دو سالن ورزشی است که با اعتباری افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال آماده افتتاح می‌شوند.

وجود حدود ۱۶۰۰ کلاس درس تخریبی در استان

دربانی از تخریبی بودن ۴۰ درصد مدارس این استان خبر داد و افزود: میانگین مدارس تخریبی در دیگر استان ها و کشور معمولا ۳۳ درصد است.

وی ادامه داد: مهمترین عامل عق‌افتادگی ۷درصدی استان سمنان در مدارس تخریبی این است که معمولا وقتی مدرسه‌ای به‌جاری مدارس تخریبی احداث می‌شود همان مدرسه تخریبی نیز مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول از وجود ۴۰۰۰کلاس درس دایر در این استان خبر داد و افزود: حدود ۱۶۰۰ کلاس درس از مجموع کلاس‌های درس این استان تخریبی هستند.

وی خواستار مشارکت خیرین در بازسازی مدارس تخریبی این استان شد و گفت: بازسازی مدارس تخریبی این استان با اعتبارات فعلی به سال‌ها زمان نیاز دارد لذا باید به دنبال جذب کمک‌های مردمی و خیرین مدرسه‌ساز باشیم.

وی از ارائه تسهیلاتی به خیرین در همین راستا خبر داد و اضافه کرد: طی قراردادی که بابانک ملی ایران در استان منعقد شده قرار است که به خیرین مدرسه‌ساز تسهیلاتی داده شود و سود بانکی آن توسط دولت تامین شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان