افزایش بازارهای صادراتی سمنان/ کالاهای سمنانی به قلب آفریقا رسید

مدیرکل گمرک استان سمنان از افزایش بازارهای صادراتی کالاهای تولیدی در این استان خبر داد و گفت: کالاهای سمنانی به قلب آفریقا رسیده است.

علی سعدالدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار داشت: خوشبختانه در ۱۰ ماهه امسال، حدود ۲۷۰ هزار تن کالای صادراتی از استان سمنان به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار به بیش از ۳۴ کشور دنیا صادر شده است.

وی تصریح کرد: تعداد این اقلام هم ۵۰ نوع کالای عمده صادراتی است که شامل مصالح ساختمانی از قبیل سیمان، کاشی، گچ و سنگ‌های سلستین، مواد پلاستیکی و همچنین بسیاری از مواد فلزی و همچنین کولر، آبگرمکن و لوازم‌خانگی بوده و به کشورهای مختلف صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان افزود: خوشبختانه در ۱۰ ماهه امسال، ۱۸ درصد ازنظر ارزش صادرات رشد داشتیم.

سعدالدین افزود: صادرات استان سمنان همچنین ازنظر وزنی ۲۹ درصد کاهش یافته و این نشان می‌دهد کالاهایی که از طریق استان به خارج از کشور صادر می‌شود، ارزش‌افزوده بیشتری دارد؛ یعنی وزن کالاها کم شده و به‌جای آن ارزش افزایش پیدا کرده است و این جای خوشحالی دارد.

وی تصریح کرد: در تعداد بازارهای صادراتی نیز خوشبختانه در ۱۰ ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشتیم؛ سال گذشته ۲۸ بازار صادراتی داشتیم و هدف ما در صادرات بودند که خوشبختانه به ۳۴ بازار صادراتی افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: حتی به کشورهای آفریقایی مثل تانزانیا صادرات داشتیم و جای خوشحالی دارد که صادرکنندگان و تولیدکنندگان سمنانی توانستند در بازارهای آفریقا که هزاران کیلومتر دورتر از استان ماست، نفوذ پیدا و کالای خودشان را به‌عنوان یک برند در بازارهای هدف و صادراتی معرفی کنند و صادرات به این کشورها انجام شود.

سعدالدین بیان داشت: صادرکنندگان باید به کیفیت محصول و همچنین توسعه بازارهای صادراتی توجه کنند تا بتوانیم روند رشد کنونی را در سال‌های آینده هم داشته باشیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان