افزایش ۲۰ درصدی شکایت سمنانی‌ها از اصناف استان

به گزارش خبرگزاری ایرنا، مهدی یحیایی، معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: شکایات مردمی از اصناف استان در نیمسال اول ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.

مهدی یحیایی روز یکشنبه به رسانه ها گفت: یک هزار و ۵۷۰ مورد شکایت مردمی از اصناف استان سمنان در ۶ ماه نخست امسال ثبت شد.

وی تصریح کرد: از مجموع گزارش های بازرسان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان که مورد رسیدگی قرار گرفته است ۷۰۸ مورد متخلف شناسایی شدند که منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی برای آنان شد.

وی ادامه داد: این موارد جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد و ۷۸۶ مورد غیرمتخلف و ۷۹ مورد نیز در دست بررسی است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از امکان ثبت شکایات مردمی در سامانه اصناف خبر داد و افزود: به منظور بهبود فرآیند خدمت ­رسانی مطلوب ، فعالیت رسمی سامانه رسیدگی به شکایات سازمان­های صنفی آغاز شد.

وی بیان کرد: به جهت بررسی شکایات مرتبط با تشکل­های صنفی ، تسریع در رسیدگی به شکایات ، شفافیت، کنترل و انضباط اداری، صرفه­ جویی در هزینه ­های شاکی و متشاکی ، سامانه رسیدگی به شکایت صنفی ایجاد شده است که از این طریق دسترسی ارسال شکایات در سامانه اصناف به نشانی www.iranianasnaf.ir فعال است و متقاضیان باید شکایت خود را در این سامانه ثبت و با درج مشخصات، از طریق شماره رهگیری مراحل رسیدگی به شکایت را پیگیری کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: علاوه بر این شهروندان استان سمنان می توانند شکایات و گزارشات خود را از گرانفروشی، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، عدم صدور صورت حساب ، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان