افزایش ۴۰ درصدی نرخ باسوادی سمنان در ۴۰ سالگی انقلاب

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: نرخ باسوادی مردم استان در بازه سنی ۸ تا ۴۰ سال امروزه حدود ۹۸ درصد است و انشاءالله در چهل سالگی انقلاب ریشه کنی بی سوادی را در استان جشن خواهیم گرفت.
به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان، محمد دستورانی در نشست خبری مسئولین کارگروه های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان سمنان با خبرنگاران، افزود: قبل از انقلاب، نرخ باسوادی در استان سمنان حدود ۵۸ درصد بوده است، نرخ باسوادی در بین بانوان و روستائیان نیز حدود ۳۵ تا ۳۶ درصد بوده است.
وی اضافه کرد: نرخ باسوادی در استان سمنان در بین استان های کشور ممتاز است و در ۴۰ سال گذشته، ۴۰ درصد افزایش یافته است.
رئیس کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان سمنان تصریح کرد: راهبرد اصلی جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان سمنان در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، افتخار به گذشته و امید به آینده است، در همین راستا از بهمن ماه ۱۳۹۶، ویژه برنامه های نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب در مدارس استان آغاز شده است، شعار سال تحصیلی جدید نیز چهل سالگی انقلاب، مدرسه مهارت محور و تربیت عبد صالح نام گذاری شده بود.
دستورانی خاطرنشان کرد: جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان سمنان در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری داشتند، به گونه ای که باران اندیشه امام خمینی(ره)، معمار کبیر انقلاب اسلامی، به همت معلمان و دانش آموزان کشور سیلی شد و رژیم طاغوت را با خود برد.
وی اضافه کرد: جامعه دانش آموزی استان سمنان ۶۲۲ شهید دانش آموز به این انقلاب و نظام تقدیم کرده است، جامعه فرهنگیان استان نیز ۱۲۴ شهید معلم را به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، فرهنگ نامه شهدای معلم استان چاپ شده است و چاپ فرهنگ نامه شهدای دانش آموز این استان نیز ۵۰ درصد پیشرفت دارد که انشاءالله در قالب ۳ تا ۴ جلد چاپ و منتشر خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تشکیل ستاد اندیشه ورز ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش این استان خبر داد و گفت: این ستاد جهت برنامه ریزی ویژه برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب، ۹ نشست تخصصی، ۴۴ نشست کارگروه با ۱۵۹ مصوبه داشته است.
دستورانی از برگزاری بالغ بر هزار عنوان برنامه و جشن نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: مراسم نمادین نواخته شدن زنگ انقلاب، با حضور ۱۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان سمنان در روز ۱۳ بهمن ماه، در مجموعه ورزشی انقلاب سمنان برگزار می شود.
وی ادامه داد: در چهل سالگی انقلاب، برنامه ریزی برای اعزام ۴ هزار دانش آموز در قالب ۴۰ کاروان، به اردوهای راهیان نور انجام شده است، تا کنون ۲۲۰۰ دانش آموز پسر در قالب ۲۰ کاروان اعزام شده اند و انشاءالله با مساعدتر شدن شرایط جوی، اعزام ۲۰ کاروان از دانش آموزان دختر استان به اردوهای راهیان نوز نیز دنبال خواهد شد.
رئیس کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان سمنان همچنین اذعان داشت: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری عکس، فیلم و دل نوشته با عنوان زندگی به سبک روح الله و آیینه زندگی در کانون های فرهنگی تربیتی استان،دعوت از گروه های نمایشی کودکان و نونهالان و اجرای برنامه در مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن، جشنواره مدرسه انقلاب، برگزاری نمایشگاه های مدرسه محور با مضامین انقلاب به تعداد ۱۰۰ نمایشگاه، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در ۲۱۰ مدرسه، روایتگری انقلاب، ۱۱ چله انقلاب در ۱۱ مدرسه، مسابقه انقلاب پژوهی با هدف تبیین حقایق انقلاب، برگزاری برنامه هر مدرسه یک شهید شاخص، کاروان انقلاب، جُنگ های شادی، جشن عبادت و… از مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری در سطح مدارس استان سمنان است.