افزایش ۴۶ درصدی ورود گردشگران به سمنان/آینده روشن گردشگری در سمنان

فرماندار سمنان از افزایش ۴۶ درصدی گردشگران به شهر تاریخی سمنان در سال‌جاری خبر داد.

سیدعباس دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: در حالی که هنوز یک ماه از سال‌جاری باقی مانده شمار ورودی گردشگران به سمنان نسبت به سال قبل ۴۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید عملکرد مثبتی در حوزه گردشگری داشته افزود: ورود گردشگران خارجی و داخلی به سمنان امسال افزایش قابل توجهی داشته است.

فرماندار سمنان بر لزوم برنامه‌ریزی برای استقبال و خدمات‌دهی به گردشگران نوروزی در سمنان تاکید کرد و گفت: سمنان جدای از اینکه از موقعیت جغرافیایی بسیار ویژه‌ای برخوردار است از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ممتازی هم برخوردار است و همین می‌تواند سمنان را به یک مقصد مهم گردشگری در ایران تبدیل کند.

وی از قرار گرفتن بر سر راه پرتردد تهران-مشهد و تهران-شمال به‌عنوان یک فرصت کم‌نظیر نام برد و تصریح کرد: باید از این فرصت به بهترین نحو برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان و استان استفاده شود.

دانایی از آمادگی این شهرستان برای خدمات سفر به مسافران نوروزی و زوار علی‌بن موسی‌الرضا(ع) خبر داد و اضافه کرد: در همین ارتباط کمیته‌های ۱۱ گانه ستاد سفر مرکز استان از هم‌اکنون فعال شده و برای خدمات‌دهی به هم‌وطنان برنامه‌ریزی کردند.

وی از بافت تاریخی سمنان به عنوان یک مزیت مهم گردشگری در مرکز استان نام برد و خاطرنشان کرد: بافت تاریخی سمنان در صورت معرفی بیشتر می‌تواند به ماندگاری گردشگران در این شهر تاریخی کمک کند.

فرماندار سمنان با ابراز رضایت از زیرساخت‌های گردشگری ایجاد شده در استان و شهرستان گفت: آینده صنعت گردشگری در سمنان بسیار روشن و امیدوارکننده است.

این مقام ارشد اجرایی اضافه کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های ایجاد شده و تخت‌های اقامت در مرکز استان به سرعت در حال افزایش و توسعه هستند و از طرفی با ایجاد مراکز بوم‌گردی ظرفیت‌های جدیدی در روستاها و شهرهای دیگر استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ نویدبخش سال خوبی برای گردشگری استان سمنان است اظهار کرد: اگر می‌خواهیم استان سمنان به یک مقصد گردشگری تبدیل شود باید علاوه بر شناساندن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی به موازات فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی به این روند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ادامه دهیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان