ایجاد مجموعه ۶۰ تختخوابی مجزا برای بیماران کرونایی در سمنان

دکتر نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ایجاد یک مجتمع ۶۰ تختخوابی مجزا برای بیماران کرونایی استان خبرداد و گفت: بیماران غیر کرونایی از فردا می توانند مجددا در شرایط استاندارد در بیمارستان کوثر سمنان پذیرش شوند.

دکتر دانائی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا ویروس در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با توجه به شرایط پیش آمده بیمارستان های تابعه تغییر فرمت داده و بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش می کردند.

در شهر سمنان بیمارستان کوثر در این دو ماه با تمام توان در خدمت بیماران مبتلا به ویروس کرونا بوده و امروز که در مرحله مدیریت این بیماری هستیم، باید به سایر بیماران به ویژه بیماران مزمن که نیازمند استفاده از امکانات بیمارستان کوثر هستند خدمات درمانی ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: به همین منظور در مجموعه بیمارستان کوثر سمنان، مجتمعی با مجموع ۶۰ تخت کاملا مجزا از بیمارستان برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

دکتر دانایی با بیان اینکه به لطف خداوند بیماران بستری شده در ۲۴ ساعات گذشته به این محل منتقل شدند گفت: این بخش در قسمت “مراقب های ویژه” در طبقه بالا و در طبقه پایین بیماران به شکل معمولی پذیرش می شوند و همچنین این ساختمان دارای بخش اورژانس نیز هست که بیماران با علائم بیماری کرونا در این اورژانس پذیرش شده و مراقب های مربوطه را دریافت می کنند.
این بخش کاملا از بیمارستان کوثر سمنان مستقل بوده و تمام تجهیزات مورد نیاز به شکل کاملا مجزا در آن تعبیه شده است.

وی از آمادگی این مرکز درمانی آموزشی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی خبر داد و افزود: هم استانی ها از فردا ۲۵ اردیبهشت ماه می توانند با خیال آسوده به بیمارستان کوثر مراجعه و خدمات درمانی دریافت کنند.ضمن آنکه انشالله طی هفته آینده بخش جراحی بیمارستان امیرالمومنین(ع) هم به بیمارستان کوثر منتقل می شود و تمام خدمات در این بیمارستان به روال قبلی خود باز می گردد.

دانایی به عموم مردم اطمینان خاطر داد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تمام توان خود تمام قسمت های این بیمارستان را ضدعفونی کرده و مردم می توانند با خیال آسوده و بدون دغدغه به بیمارستان کوثر مراجعه و از خدمات درمانی و بیمارستانی بزرگترین بیمارستان استان بهره مند شوند.

وی همچنین از بهبودی و ترخیص ۸۵ درصد مبتلایان کرونا در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه خبر دادو اظهار کرد: در مجموع ۴۵۴ نفر از ۵۳۷ بیمار مبتلا به کرونا با حال عمومی مساعد از زمان شیوع این بیماری تا این لحظه از بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان مرخص شدند.

دانایی با اشاره به اینکه نباید ویروس کرونا را فراموش کنیم اضافه کرد: انتظار می رود که عموم مردم و به ویژه اصناف و فروشنده ها و بازاریان و…همچنان اصول بهداشتی مخصوصا فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، شستشوی دستها و استفاده ماسک را رعایت کنند.

دانایی با اشاره در پیش بودن دو شب دیگر از لیالی قدر از مردم خواست که در مراسم شب های قدر رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از وسایل شخصی حتما توجه کنید