ایجاد کارخانه لاستیک‌سازی در استان سمنان

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به کمبود لاستیک در استان سمنان و کشور، از ایجاد نخستین کارخانه لاستیک سازی دراستان سمنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حشمت‌الله عسگری در جمع مدیران اقتصادی استان سمنان اظهار داشت: افزایش نرخ ارز تأثیر زیادی بر موجودی لاستیک اتومبیل در بازار کشور داشته است؛ چراکه بخش عمده‌ای از لاستیک مورد مصرف کشور به صورت غیررسمی وارد کشور می‌شد که امروز افزایش نرخ ارز سبب شده است که ورود لاستیک به کشور برای سودجویان به صرفه نباشد.
وی با بیان اینکه پیش از این تنها بخش کمی از لاستیک مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شد عنوان کرد: افزایش ظرفیت تولید لاستیک اتومبیل در داخل کشور می‌توانست منشأ رونق اقتصادی و ایجاد ظرفیت اشتغال در کشورمان باشد که متأسفانه تا کنون از دست رفت.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به اینکه اوضاع و احوال امروز کشور در زمینه تولید برخی اقلام تلنگری برای ماست تصریح کرد: باید از این وضعیت فرصتی برای افزایش ظرفیت تولید لاستیک خودرو در کشور و استان سمنان ایجاد کنیم و کارخانجات لاستیک سازی را افزایش دهیم.
عسگری با بیان اینکه امروز افزایش هزینه‌های قاچاق لاستیک ناشی از افزایش نرخ ارز، تولید این محصول را جذاب‌تر کرده است عنوان کرد: باید در کنار همه تبعات ناشی از کمبود لاستیک در کشور، آثاری مثبت از آن ایجاد کرده و با افزایش تعداد کارخانجات تولید لاستیک، بخش عمده نیاز کشور به این محصول را در داخل کشور تولید کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد نخستین کارخانه لاستیک سازی استان سمنان در شهرستان مهدی‌شهر تصریح کرد:قرار است بنیاد مستضعفان در این شهرستان این کارخانه مهم و استراتژیک در حوزه حمل‌ونقل را ایجاد کند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به اینکه امروز کمبود برخی اقلام در بازار می‌تواند تبعاتی به مراتب بیشتر از افزایش قیمت آن محصولات داشته باشد عنوان کرد: امروز باید بیشتر از قیمت نگران کمبود اجناس در بازار بوده و تا حد امکان اجازه کمبود اجناس در بازار را ندهیم.

عسگری با اشاره به وضعیت موجودی انبارهای استان سمنان بیان کرد: گزارش‌های مسئولان نشان می‌دهد که موجودی کافی در بازار و انبارهای استان وجود دارد نباید نگران اجناس و کالاهای استراتژیک در استان سمنان باشیم.