ایستگاه راه آهن سمنان با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

شاهرود – مدیرکل سابق راه آهن شمالشرق(۱) با اشاره به سفر احتمالی رئیس جمهوری به سمنان طی روزهای آینده گفت: دکتر روحانی در بازدید از پروژه های این مجموعه سه طرح عمرانی را نیز افتتاح خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید درباغ عنبران در آئین تودیع خود در محل اداره کل راه آهن شمالشرق(۱) ضمن بیان اینکه طبق برنامه های اعلام شده رئیس جمهور طی روزهای آینده برای بازدید از پروژه های این ناحیه وارد سمنان می شود، ابراز داشت: افتتاح ایستگاه قطار سمنان، مجموعه ورزشی شمال شرق(۱) و افتتاح هفت سکوی نمازخانه در سفر ریاست جمهوری به سمنان منظور شده است.

وی افزود: تکمیل آسانسور، پله برقی سه ایستگاه سمنان، دامغان و شاهرود از جمله پروژه هایی است که در حال انجام شدن است.

مدیرکل سابق راه آهن شمالشرق(۱) با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۷فعالیت در این ناحیه درحال انجام است، ابراز داشت: بهسازی تجهیزات راه آهن شمالشرق(۱) نشان دهنده فعالیت بالای این مجموعه در راستای بهبود خدمات ناوگان ریلی است.

درباغ عنبران با بیان اینکه ۵۴۰کیلومتر از خط اصلی تهران-مشهد به طول ۹۲۶کیلومتر در استان سمنان قرار دارد، تصریح کرد: این میزان ۵۸درصد کریدور راه آهن شمالشرق ایران را در فاصله تهران تا مشهد دربرمی گیرد.

وی افزود: راه آهن شمالشرق(۱) دارای یک هزار و ۳۵۷پرسنل در دو ترکیب اداری شامل ۱۵۶نفر و عملیاتی یک هزار و ۲۰۱نفر است.

مدیرکل سابق راه آهن شمالشرق(۱) درباره اقدامات سه ساله این مجموعه هم ابراز داشت: در این مدت ۱۲۶ دستگاه سوزن های بتی ناوگان ریلی جایگزین سوزن های چوبی شدند و این امر کنار جوش کاری ویژه آن برای نخستین بار در کشور در این ناحیه انجام شد.

درباغ عنبران در ادامه تصریح کرد: عملیات نصب و راه اندازی ای. تی. سی و بلاک های میانی نیز برای اولین بار در ایران در راه آهن شمال شرق (۱) انجام شد.

وی افزود: افتتاح ایستگاه راه آهن دامغان در نوروز ۹۴و پیگیری برای ساخت و راه اندازی سکوهای نماز از دیگر فعالیت های این اداره کل بوده است.

مدیرکل سابق راه آهن شمالشرق(۱) با بیان اینکه ظرفیت بالای حمل و نقل، کرایه پایین، ایمنی و صرفه جویی در مصرف سوخت، استفاده از ناوگان ریلی را مقرون به صرفه کرده است، ابراز داشت: مجموعه راه آهن در تولید ناخالص ملی، اقتصادی، تجاری و اجتماعی ظرفیت بالایی دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان