بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مودیان در دهه‌فجر

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از رسیدگی به تراکنش‌های مالیاتی مشکوک به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل با هدف مبارزه با فرارهای مالیاتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، عباس بی‌نیاز در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان با بیان اینکه فرار مالیاتی آنچنانی در استان سمنان وجود ندارد اظهار کرد: امور مالیاتی استان سمنان با رصد فضای استان از هرگونه فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند ضمن اینکه مودیان استان سمنان خوشبختانه همکاری خوبی با این اداره کل دارند.

وی با بیان اینکه بنای امور مالیاتی بر اعتماد به خوداظهاری مودیان است افزود: عمده تمرکز امور مالیاتی استان سمنان بر فعالیت‌های افراد پرریسک است.

بی‌نیاز با بیان اینکه بهبود اقتصادی به بهبود وضعیت درآمدهای مالیاتی هم می‌انجامد تصریح کرد: به هر میزان که شاهد رشد درآمدی مردم و فعالان اقتصادی باشیم، درآمد مالیات کشور نیز رشد خواهد کرد لذا سازمان امور مالیاتی به منظور بهبود اقتصادی کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید سیستم‌ها و نظام اقتصادی را اصلاح کرد گفت: مالیات، مهمترین منبع درآمدی دولت است و این درآمدها صرف ایجاد زیرساخت‌های مختلف در کشور می‌شود.

این مدیر مسوول از شناسایی بیش از ۳۰۰۰مودی مشکوک با تراکنش‌های سنگین در سطح ملی خبر داد و گفت: خوشبختانه با اجرای طرح‌های سازمان امور مالیاتی از طریق شناسایی از ۳۰۰۰مودی مشکوک ۶هزار و ۳۰۰ میللیارد تومان مالیات مطالبه شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به وعده‌های رئیس‌جمهور و تلاش دولت برای رشد هشت‌درصدی در کشور خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد که اگر سطح بهره‌وری را بالا ببریم این هدف‌گذاری دولت دوازدهم نیز محقق خواهد شد.

این عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بر لزوم رشد همه‌جانبه کشور و استان تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار ملی برسیم باید بکوشیم که همه بخش‌ها چه در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی و چه در بخش سیاست و فرهنگ و …رشد کنند.

وی با بیان اینکه مالیات یک نوع هزینه اجتماعی است که مردم و فعالان اقتصادی به منظور بهره‌وری از امکانات و منابع کشور آن را پرداخت می‌کنند اضافه کرد: مالیات و پرداخت به‌هنگام آن ضامن بسترسازی برای رفع نیازهای اولیه و ایجاد زیرساخت‌های توسعه در کشور است.

بی‌نیاز با بیان اینکه مردم با پرداخت مالیات در تامین بخش مهمی از بودجه کشور مشارکت می‌کنند تصریح کرد: مالیات مهمترین عامل موثر در رشد و توسعه کشور است و موجب توزیع عادلانه درآمدها در کشور می‌شود

وی ادامه داد: دولت با اختصاص بخش قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها راه را برای تامین منابع پایدارمورد نیاز این حوزه هموار کرده است چرا که سه درصد از ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد.

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مودیان در دهه‌فجر امسال خبرداد و گفت: صد در صد جرائم قابل بخشش مودیان مالیاتی در منابع مالیاتی مشاغل، اشخاص حقوقی ، تکلیفی و ارزش افزوده از جمله برنامه‌های تشویقی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان در ایام مبارک دهه فجر است.

وی ادامه داد: این بخشودگی به بهانه سی و نهمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی و به منظور تکریم مودیان مالیاتی در راستای اجرای ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم و به منظور تسریع در فرآیند وصول بدهی و جلوگیری از اتلاف وقت مودیان صورت گرفته است.ضمن اینکه انجام تقسیط بدهی بدهکاران نیز در ایام مبارک دهه فجر انجام می‌شود.

این عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به همکاریهای امور مالیاتی با مودیان و واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی این استان افزود: کمترین مشکل واحدهای تولیدی استان در این کارگروه مربوط به بحث مالیات است چرا که ما بیشترین همکاری را با مودیان و فعالان حوزه تولید را در استان سمنان داریم.

وی تعامل با مردم و مودی مداری را وظیفه کارکنان امور مالیاتی برشمرد و بیان کرد: هرچه مردم از مزایای دادن مالیات بیشتر آگاهی بیابند مشارکت و همکاری بیشتری با نظام مالیاتی خواهند داشت لذا باید در زمینه فرهنگسازی در این بخش تلاش بیشتری صورت گیرد.