برگزاری چهارمین همایش قومس شناسی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام والمسمین علی اصغر فضیلت، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ۲۸ آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این همایش با هدف تقویت هویت استانی، افزایش وفاق اجتماعی در استان و افزایش نشاط علمی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود اظهار کرد: این همایش یک روزه ششم دی ماه در سمنان برگزار خواهد شد .

فضیلت، ادبیات و گویش‌ها، تاریخ و جغرافیا، طبیعت و گردشگری، هنر و معماری، مفاخر و مشاهیر و مشاغل و حرف را از محورهای این همایش دانست و افزود: شناسایی و معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی، معرفی آثار چاپ شده، به کارگیری نتایج همایش در برنامه ریزی های استانی، چاپ و عرضه آثار در زمینه های مختلف را از اهداف کلی این همایش برشمرد .

وی از ارسال ٣۵ چکیده مقاله به دبیرخانه چهارمین همایش قومس‌شناسی خبر داد و گفت: مهلت ارسال چکیده مقاله تا ١۵ آذر و اصل مقاله تا پایان آذرماه تمدید شده است .

حسن شادپور، دبیر علمی همایش قومس شناسی نیزبا اشاره به اینکه برگزار کنندگان این همایش در پی شناساندن قابلیت های استان و برنامه ریزی برای توسعه فرهنگی و اجتماعی این استان از طریق نتایج همایش قومس‌شناسی هستند یاداور شد: از سال آینده همایش قومس‌شناسی به صورت موضوع محور برگزار خواهد شد .