برگزاری ۱۳۰ ‌برنامه فرهنگی ‌هفته دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری ۱۳۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام محرم در این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام علی اصغر فضیلت در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهارداشت: ۸۰ عنوان برنامه با حال و هوای ایام محرم و ۵۰ عنوان برنامه شاخص به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری سوگواره عطر سیب در سمنان به مناسبت ایام محرم خبر داد و افزود: جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال مهر محرم، ورکشاپ عاشورایی، نمایشگاه عکس‌های عاشورایی، نشست‌های بصیرتی، عکس‌ نگاره‌های محرم و غیره از جمله برنامه‌های این اداره کل در ایام محرم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با ایام محرم گفت: عمده برنامه‌های فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده به‌گونه‌ای تهیه شدند که همپوشانی معنوی داشته و از نظر محتوایی هر دو مناسبت را دربرمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام فضیلت از اکران فیلمشب شعر دفاع مقدس با حضور شاعران کشوری، نمایش خیابانی با محتوای مرتبط با هشت سال دفاع مقدس، نمایشگاه عکس دفاع مقدس، نمایشگاه کتب دفاع مقدس، گفتمان بصیرتی در ۱۷۰ کانون از ۲۴۰ کانون فرهنگی مساجد استان، شب خاطره با حضور راویان دفاع مقدس وغیره از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های پیش‌بینی شده در سمنان و هفت شهرستان دیگر استان برگزار خواهند شد افزود: تلاش ما بر این است که در برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های فرهنگی و مردم‌نهاد نیز بهره بگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به در پیش بودن دهه امربه معروف و نهی از منکر از امربه معروف به عنوان هدف قیام امام حسین(ع) نام برد و گفت: نهاد امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی نهادینه شده تا انسان از مدار انسانیت خارج نشود.

دبیر شورای امربه معروف و نهی از منکر استان از برگزاری ۱۵ کارگاه مرتبط با امربه معروف و نهی از منکر در استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: ده‌ها برنامه به مناسبت این دهه نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به هنر از برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های هنر سینما در استان خبر داد و گفت: توسعه سینماهای کوچک از اولویت‌های وزارتخانه است که در استان نیز این برنامه با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر لزوم حمایت از سینماهای استان تاکید کرد و گفت: این اداره کل از پروژه پردیس سینمایی سمنان که از سوی بخش خصوصی در حال ساخت است حمایت می‌کند.