بستری ۱۳ بیمار کرونایی جدید در سمنان

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۱۳ بیمار جدید با تشخیص قطعی ابتلا به کووید- ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تابعه این دانشگاه بستری شدند.

به گزارش ایرنا، نوید دانائی روز شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ به رسانه‌ها ابراز داشت: ۴۷ هزار ۷۲۸ نفر از ابتدای بروز و شیوع ویروس کرونا تاکنون بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

شناسایی ۱۳ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته (از چهاردهم تا پانزدهم آبان۱۴۰۰) در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، تعداد بیماران بستری شده در مراکز درمانی این استان را به ۱۰ هزار و ۳۱۸ نفر رساند.

دانایی از شناسایی ۳۷ هزار و ۴۱۰ بیمار کرونایی به صورت سرپایی در مراکز درمانی استان سمنان خبر داد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۹ هزار و ۲۱۴ نفر مبتلا به این ویروس با بهبودی از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه ترخیص شدند.

در حال حاضر شهرستان های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز تیره کرونایی، شهرستان های گرمسار و سمنان در وضعیت نارنجی و شهرستان های میامی، سرخه، مهدیشهر و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و در حال حاضر ۳۱۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری هستند.