بهترین گرامیداشت روز طبیعت امسال ماندن در خانه برای حفظ سلامتی است

حبیب‌الله خجسته‌پور، جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا سمنان‌ گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، شهروندان استان روز طبیعت را برای سلامتی خود و عزیزانشان در خانه تجربه کنند.

حبیب‌الله خجسته‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعدادی از خروجی شهرهای استان از جمله شهر سمنان به سمت مناطق خوش آب و هوای بالادست در روز طبیعت به منظور حفظ سلامتی شهروندان مسدود می‌شود.

وی با اشاره به مسدودسازی مسیرهای دسترسی به مناطق حفاظت شده استان سمنان، بیان کرد: براساس اعلام محیط زیست، راه‌های دسترسی به مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده این استان برای جلوگیری از هرنوع تجمع و قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در روز سیزدهم فروردین مسدود است.

خجسته‌پور با اشاره به اجرای طرح فاصله ‌گذاری اجتماعی، تصریح کرد: براساس این طرح ورود غیرساکنان به هر شهری ممنوع است و اجرای آن، در کاهش آمار تردد خودروها تاثیر قابل توجهی داشته است.

علاوه بر این موارد، اگر خودرویی از خروجی‌ها به هر طریقی عبور کند، براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی در ورودی شهر دیگر متوقف می‌شود.

مسیر تمام بوستان‌ها و تفرجگاه‌های در شهرستان‌های استان مسدود شده و نیروی انتظامی روز طبیعت به صورت گشت در این مناطق حضور دارد و از برپایی چادر و تجمع افراد به طور قطع جلوگیری می‌ شود.
از آن جایی که اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین تمدید شده، تمام مدارس، دانشگاه‌ها و اصناف براساس دسته‌بندی اعلامی تا این تاریخ تعطیل است.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبتِ مبتلایان به کل جمعیت، در رتبه اول کشور قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد