بهره‌برداری از ۱۳ طرح آبخیزداری و بیابان‌زدایی در سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح و بهره‌برداری ۱۳ طرح آبخیزداری و بیابان‌زدایی در این استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان، علینقی حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳ طرح آبخیزداری و بیابان‌زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با صرف سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به اجرای ۴۵۰ هکتار طرح بیابان زدایی در استان سمنان اشاره کرد و افزود: این طرح نیز با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: نهال‌کاری ۵۴۰ هکتار از محور قم به گرمسار نیز از پروژه‌هایی بود که با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در سال ۹۵ در حاشیه جاده اجرایی شده است.

حیدریان از بهره‌برداری ساختمان اداری شاهرود خبر داد و تصریح کرد: این ساختمان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط اداره کل مسکن و شهرسازی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی همچنین از کلنگ‌زنی و قابلیت آغاز ۹ پروژه‌ در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: میزان اعتبار این پروژه‌ها نیز سه میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اجرای طرح بین‌المللی ترسیب کربن در ۱۰۴ روستای شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی، اجرای طرح بین‌المللی حبله‌رود به مساحت ۷۸۲ هزار هکتار در شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سرخه و طرح حفاظت خاک و آبخیزداری احداث بندهای خاکی سنگ و ملات در ۴۱۴ هزار مترمکعب و در سطح ۳۸ هزار هکتار و … را از عملکردهای شاخص چهار ساله این اداره کل در دولت تدبیر و امید در قالب طرح اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان