بهره‌برداری از ۴۳۲ پروژه به مناسبت هفته دولت در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا خباز پیش از ظهر امروز در نشست خبری تبیین برنامه‌های هفته دولت در استان سمنان که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، شهدای دولت اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر خدمات زیادی در بخش‌های مختلف ارائه کرده است که باید به اطلاع مردم برسد.

وی تصریح کرد: خدمات دولت به ویژه در شهرها و شهرستان‌های دورافتاده و محروم قابل‌توجه بوده است و امروز نیاز داریم تا این خدمات را اطلاع‌رسانی کنیم.

استاندار سمنان از پیش‌ بینی برنامه‌های متعدد و متنوع به مناسبت هفته دولت در شهرستان‌های استان سمنان خبر داد و گفت: فرمانداری‌های این استان به همراه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری، پروژه‌های متعددی را برای هفته دولت پیش‌ بینی کرده‌اند.

خباز گفت: دولت در شهریورماه سال ۹۲ مسؤولیت اداره کشور را به‌طور رسمی بر عهده گرفت و شرایط استقرار دولت فراهم شد.

وی بیان کرد: از ابتکارات دولت روحانی این بود که در روز تحلیف و سوگند یاد کردن، نام وزرا و کابینه را برای رأی اعتماد معرفی و این امر ۱۰ روز به اداره کشور کمک کرد و افراد توانستند برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: برای اینکه شرایط تحویل دولت را بررسی کنیم، باید اشاره‌ای به ابعاد مختلف به ویژه امور اقتصادی در زمان تحویل گرفتن دولت داشته باشیم.

استاندار سمنان ادامه داد: اگر کشور را به یک پروژه تشبیه کنیم و دولت را پیمانکار در نظر بگیریم و مردم به‌منزله کارفرما و صاحبان اصلی کشور در نظر گرفته شوند، باید دید کشور در چه شرایطی تحویل پیمانکار جدید شده است.

وی تصریح کرد: آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که تورم ۴۳ درصدی در زمان تحویل دولت به روحانی وجود داشته که امروز کاهش قابل‌ملاحظه‌ای یافته است.

خباز ادامه داد: رکود در سال ۹۰ رشد منهای ۶٫۷ درصدی داشته است درحالی‌که باید مثبت هشت درصد می‌بود و دولت جدید در چنین شرایطی مستقر شد.

استاندار سمنان همچنین از بهره‌برداری ۴۳۲ پروژه عمرانی و اقتصادی به مناسبت هفته دولت در استان سمنان خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت در سمنان، بیش از بر ۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

خباز اظهار داشت: شهرستان شاهرود با ۹۱ پروژه بیشترین و آرادان با ۱۶ پروژه کم‌ترین پروژه‌های هفته دولت را در استان سمنان دارند.

استاندار سمنان ادامه داد: امسال به مناسبت هفته دولت، ۷۵ پروژه در دامغان، ۵۲ پروژه در مهدی‌شهر،۵۱ پروژه در سمنان،۵۱ پروژه در میامی، ۵۰ پروژه در سرخه، ۴۰ پروژه در شهرستان گرمسار و ۱۶ پروژه در آرادان به بهره‌برداری می‌رسد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان