بهورد کجاست + تصاویر

منطقه گردشگری بهورد در ۳۲ کیلومتری شمال غربی ایوانکی، حد فاصل دشت و کوهستان واقع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایوانکی ،این منطقه تحت پوشش اقلیم خشک و معتدل قرار دارد و از ویژگی های این منطقه تابستان گرم و زمستان معتدل است و برای دسترسی به این روستا باید در جاده ایوانکی به تهران حدود ۱۸ کیلومتر را طی کنید و سمت راست به سمت شمال وارد جاده ای خاکی شوید که به سمت روستای گندآب (چند آب) می رود و فاصله ابتدای جاده تا این روستا حدود شش کیلومتر است، بعد از آن مسیر جاده خاکی را به سمت شمال شرق ادامه می دهیم و از این نقطه به بعد بافت خاک تغییر کرده و جاده از میان تپه ماهورها می گذرد.

مسیر دره را با پیچ و خم های فراوانش حدود ۹٫۲ کیلومتر ادامه می دهیم تا به روستای بهورد برسیم ، وجود گونه های گیاهی مرتعی متنوع فضای دلگشا و جدابی را در حاشیه کویر به وجود آورده است. منابع آبی، پوشش گیاهی و جانوری آن، کوه ها و ارتفاعات منطقه جاذبه های گردشگری موجود در آن چون سد بهورد که در شمال شرقی روستا و با فاصله حدود ۱٫۵ کیلومتری از آن قرار دارد، آبشارهای کوچک که در مناطق مختلف روستا پراکنده اند یخچال، امامزاده خوشنام و امام سیاه آفتاب کوه قوچ در شمال روستا و اشکال مختلف سنگ هایی که توسط باد و آب ایجاد شده می تواند ترکیبی زیبا از جاذبه های طبیعی و تاریخی این منطقه را به میهمانان خود عرضه کند.

منطقه بهورد در شمال غرب ایوانکی به دلیل دارا بودن ویژگی های اقلیمی و طبیعی و ژئومورفولوژی، دارای قابلیت ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی در جهت توسعه توریسم و گردشگری است و می تواند مأمن و پناهگاهی برای مردم ایوانکی در تابستان های گرم و سوزان باشد.
این منطقه علاوه براینکه مکانی برای گذران اوقات فراغت خانواده ها می باشد، ویژگی های دیگری دارد که می تواند برای ورزشکاران، کوهنوردان و علاقه مندان به حیات وحش و همچنین دانشجویان رشته های مختلف جذاب و جالب توجه باشد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان