بیش از ۴۶ هزار نفر در بخش صنایع استان سمنان مشغول به کار هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به گزارش‌ها اداره تأمین اجتماعی در استان گفت: ۴۶ هزار و ۷۹۹ نفر در بخش صنایع استان سمنان مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، بهروز اسودی در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن داران شهرستان گرمسار اظهار داشت: بالغ‌بر یک هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه فعالیت هستند که از این مجموع ۶۲۶ واحد تعطیل و غیرفعال است.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد از مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان غیرفعال شده است افزود: ۴۷ درصد باقی‌مانده واحدهای تولیدی و صنعتی با بازدهی ۳۷ درصدی فعالیت می‌کنند که افزایش بازدهی و رونق تولید آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بالاترین راندمان صنعت را در بخش صنایع غذایی، آشامیدنی، نساجی و پوشاک عنوان کرد و گفت: این واحدها با ۴۶ درصد بازدهی فعالیت می‌کنند کمترین راندمان در صنعت نیز متعلق به گروه خودرو، ماشین‌سازی و نیروهای محرکه است.

اسودی ۵۵ درصد مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را در بخش رکود بازار اعلام کرد و یادآور شد: مشکلات ۷۴ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در بخش نقدینگی، ۴۵ درصد بازگشت پول، ۴۰ درصد بدهی به بانکی، ۳۰ درصد مشکلاتی بود که با سایر نهادهای دولتی و دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده است.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون یک هزار و ۸۳۹ پروانه بهره‌برداری در استان سمنان وجود دارد اذعان کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۸۹ واحد اشتغال بین صفرتا ۴۹ نفر ایجاد می‌کند که در حوزه صنایع کوچک دسته‌بندی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ۹۲ درصد صنایع این استان را در بخش صنایع کوچک برشمرد و افزود:۹۰ واحد تولیدی و صنعتی اشتغال بین ۵۰ تا ۹۹ نفر ایجاد می‌کند که این آمار معادل ۴٫۹ درصد در بخش صنایع متوسط به شمار می‌رود.

وی اذعان کرد: ۳٫۱ درصد باقی‌مانده متعلق به واحدهایی است که در بخش صنایع بزرگ دسته‌بندی می‌شود.

اسودی با اشاره به گزارش‌های اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان بیان کرد: ۴۶ هزار و ۷۹۹ نفر در صنایع استان سمنان مشغول به کار هستند و از این تعداد ۲۷ هزار و ۶۸۶ نفر معادل ۵۹ درصد اشتغال در صنایع کوچک استان سمنان ایجادشده است.

وی تصریح کرد: ۱۳ درصد اشتغال در صنایع متوسط و ۲۸ درصد در صنایع بزرگ اشتغال ایجادشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در این واحدها بیان کرد: ۴۷ درصد از سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک،۱۵ درصد در صنایع متوسط و ۳۸ درصد در صنایع بزرگ انجام‌شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان