بیش از ۱۳۱ هزار نفر در شهرستان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند

فرماندار سمنان گفت: از جمعیت ۱۹۶ هزار نفری شهرستان سمنان بیش از ۱۳۱ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
به گزارش خبرنگار مرآت، سید عباس دانایی فرماندار سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت اظهار کرد: امید است این دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز با مشارکت اقشار مختلف مردم و به نفع عزت و اقتدار ملی به پایان برسد.

دانایی با یادآوری مراحل برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که از۲۵ اسفند سال گذشته و با ثبت نام از داوطلبان آغاز شد افزود: ۱۱۹ نفر در مهلت قانونی برای ورود به شورای شهر سمنان ثبت نام کرده بودند که ۱۱۷ نفر آنها پس از بررسی های هیات اجرایی و نظارت شهرستان تایید صلاحیت و ۲ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

فرماندار سمنان با رد صلاحیت یک نفر دیگر در مرحله هیات نظارت استان اشاره کرد و گفت: مجموعا تا قبل از بررسی پرونده ها در هیات مرکزی انتخابات ۳ نفر ردصلاحیت شدند اما پس از بررسی در هیات مرکزی صلاحیت این ۳ نفر نیز تایید شد و اسامی نهایی از سوی وزارت کشور به ستادهای اتخابات استانداری ها ابلاغ شد لذا می توان گفت تمام ۱۱۹ نفری که برای ورود به انتخابات شورای شهر سمنان ثبت نام کرده بودند تایید صلاحیت شدند.

وی از انصراف ۱۲ نفر از این داوطلبان تا روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: به این ترتیب در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر سمنان ۱۰۷ داوطلب با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

دانایی در خصوص آمار داوطلبان مناطق روستایی شهرستان سمنان نیز گفت: ۷۰ نفر برای رقابت در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در شهرستان سمنان ثبت نام کردند که با توجه به اینکه هیچ گونه ردصلاحیتی نداشتیم و ۵ نفر انصراف خود را اعلام کردند لذا در مجموع ۶۵ نفر در ۱۰ روستای شهرستان سمنان برای حضور در شورا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان سمنان با بیان اینکه در ۹ روستای شهرستان سمنان شورای ۳ نفره تشکیل خواهد شد اظهار کرد: روستای خیرآباد سمنان نیز که جمعیتی بیش از هزار و پانصد نفر دارد شورای ۵ نفره تشکیل خواهد شد.
فرماندار سمنان از اختصاص ۱۴۳ شعبه اخذ رای برای انتخابات پیش رو در شهرستان سمنان خبر داد و گفت: ۱۳۳ شعبه ثابت و ۱۰ شعبه نیز به صورت سیار وظیفه اخذ رای از مردم را برعهده خواهند داشت.

وی با اشاره به پیش بینی ۱۸ شعبه اخذ رای ویژه بانوان در شهرستان سمنان تصریح کرد: ۱۲۹ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و ۱۴ شعبه نیز در مناطق روستایی شهرستان فعالیت خواهند کرد.

دانایی به حضور ۱۴۳ نفر به عنوان نماینده فرماندار در شعب اخذ رای شهرستان سمنان اشاره کرد و افزود: ۴۲۹ نفر به عنوان ناظر شورای نگهبان، ۲۷۲ نفر به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراها و بیش از ۵۰۰ نفر نیز از عوامل انتظامی در این انتخابات در شهرستان سمنان حضور خواهند یافت.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان سمنان با اعلام حضور ۱۴۳ نفر از بازرسین وزارت کشور در این شهرستان گفت: در مجموع بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در برگزاری این انتخابات در شهرستان سمنان حضور خواهند داشت.

فرماندار سمنان در بخش دیگری از این نشست خبری با یادآوری برگزاری مکانیزه انتخابات شورای شهر و روستا در شهرستان سمنان اظهار کرد: ۴۰۱ صندوق الکترونیکی اخذ رای در شعبات شهرستان سمنان مستقر خواهند شد که آموزش های لازم درخصوص اخذ رای الکترونیکی در ماههای گذشته از طریق رسانه ها، مساجد، اماکن پرتراکم جمعیتی نظیر بازار و برج ققنوس به عموم مردم ارائه شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در مورد تعداد واجدان شرایط رای دادن در شهرستان سمنان نیز گفت: جمعیت شهرستان سمنان در سرشماری سال گذشته حدود ۱۹۶ هزار نفر بود که از این تعداد بیش از ۱۳۱ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

دانایی به امکان اعلام بسیار سریع نتیجه انتخابات شورای شهر و روستا با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: حداکثر ۱۵ دقیقه پس از پایان برگزاری انتخابات نتایج هر شعبه مشخص و صورت جلسه می شود و بعد از جمع بندی و تایید نهایی به سرعت به اطلاع مردم و رسانه ها خواهد رسید.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان