بیکاری در استان سمنان به ۸.۳ درصد رسید

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بانک‌ها باید سرمایه لازم برای تولید را تأمین کنند گفت: بیکاری در استان سمنان به ۸.۳ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز در شصت و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان اظهار داشت: بانک‌ها موظف به تأمین سرمایه‌های لازم برای تولید هستند و باید نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای بپردازند.

وی با بیان اینکه بیکاری در استان سمنان به ۸٫۳ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: برای افزایش تولید و اشتغال نیازمند توسعه و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلفی از استان هستیم.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بدون سرمایه‌گذاری به تولید دست نمی‌یابیم افزود: افزایش میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان سمنان در اولویت اهداف و عملکرد این کارگروه قرار دارد.

وی همکاری بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات رونق تولید به بهره‌برداران و تولیدکنندگان را خواستار شد و گفت: پرداخت تسهیلات رونق تولید یکی از اقدامات اساسی این کارگروه برای رونق تولید و افزایش اشتغال به شمار می‌رود.

خباز با اشاره به ظرفیت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در استان سمنان بیان کرد: با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تأمین سرمایه از سوی منابع بانکی می‌توان بخش اعظمی از مشکلات اشتغال را در استان مرتفع کرد.

وی از پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۷۸۰ واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان خبر داد و گفت: این تسهیلات درمجموع به ارزش ۴ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال در اختیار تولیدکنندگان و بهره‌برداران قرار گرفت.

استاندار سمنان اذعان کرد: دستگاه‌های اجرایی و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید موظف به ارزیابی عملکرد تولیدکنندگان برای نسبت میزان تولید با دریافت تسهیلات هستند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان