تایید طرح تعطیلی پنجشنبه ادارات استان در تابستان ۹۶

استاندار سمنان گفت: طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه در ادارات استان سمنان در فصل تابستان سالجاری اجرایی خواهد شد.

به گزارش مرآت، محمدرضا خباز استاندار سمنان با اعلام خبر تایید طرح تعطیلی ادارات استان در روز پنجشنبه گفت: این طرح با هدف مدیریت مصرف انرژی در فصل تابستان در استان سمنان اجرا خواهد شد.

استاندار سمنان افزود: از لحاظ قانونی تعطیلی روزهای پنجشنبه در استانها در اختیار استانداران و مدیران محلی است و با تصویب آن از سوی شورای مدیریت بحران لازم الاجرا خواهد بود.

خباز با بیان اینکه مهمترین هدف اجرای این طرح مدیریت مصرف انرژی بویژه برق در فصل تابستان است تاکید کرد: هدف نهایی ما از اجرای این طرح کم کاری و تن پروری نیست بلکه ارائه خدمت مطلوب به مردم استان است.

وی با اشاره به گزارش شرکت توزیع برق در خصوص وضعیت مصرف برق در استان سمنان گفت: تعطیلی پنج شنبه علاوه بر صرفه جویی ۳٫۵ میلیارد تومانی موجب رفع نگرانی این شرکت از بابت قطع برق می شود.

نماینده دولت در استان با بیان اینکه این طرح فعلا به صورت موقت در فصل تابستان اجرا می شود اظهار کرد: چنانچه آثار مثبت این طرح پس از اجرا مشاهده شود ممکن است با تصویب هیات دولت در کل سال نیز اجرا گردد.

خباز ادامه داد: اگر بنا باشد ادارات استان تا ساعت ۱۶ دایر باشند لزوما بحث تغذیه و ناهار کارکنان مطرح می شود که تصمیم بر آن است تا کارکنان ادارات به صورت شخصی تغذیه ود را تامین نمایند.

ساعات فعالیت ادارات استان در تابستان امسال از ۷ تا ۱۵:۴۵

در همین رابطه آقا محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان نیز گفت: با تعطیلی روز پنجشنبه ادارات استان، ساعت کاری دستگاههای اجرایی استان از ۷ تا ۱۵:۴۵ خواهد بود.

همتیان با بیان اینکه در حال حاضر پنج استان کشور روزهای پنج‌شنبه را تعطیل کرده اند تاکید کرد: بانکهای استان در خصوص این موضوع تابع دستورالعمل های مرکزی خود هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: این طرح با رای اکثریت اعضای شورای مدیریت بحران به تصویب رسیده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان