تداوم پویش ۳۳۸ هزار اصله نهال در استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در راستای اقدامات بیولوژیکی پروژه‌های آبخیزداری صندوق توسعه ملی پویش نهالکاری ۱۴ آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان سمنان اجرا می شود و تا اسفندماه و هفته منابع طبیعی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای پروژه‌های بیولوژی وآبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: پویش نهالکاری ۱۴ آذرماه که در استان سمنان همانند استان‌های دیگر کشور اجرا شده است در راستای اقدامات بیولوژیکی پروژه‌های آبخیزداری صندوق توسعه ملی می‌باشد و تا اسفندماه و هفته منابع طبیعی ادامه خواهد داشت.

او با بیان این مطلب ضمن قدردانی از حضور تمامی مشارکت کنندگان و دوستداران طبیعت در این پویش اظهار کرد: این رویداد بزرگ نهالکاری در عرصه‌های جنگلی و بیابانی که با کاشت ۳۳۸ هزار اصله نهال در استان سمنان همراه خواهد شد ابتکاری نو در مجموعه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قلمداد می‌شود که با توجه به تغییرات اقلیمی و به منظور استفاده حداکثری از بارش‌های فصل پاییز اقدامی مناسب بود که به مرحله اجرا درآمد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: رویداد بزرگ نهالکاری با رویکرد مشارکت مردمی و تأکید بر فرهنگسازی منابع طبیعی انجام شد که امیدواریم دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرائی، تشکل‌های مردمی و اقشار مختلف مردم همچنان در امر احیاء و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی حضور فعال و پررنگی داشته باشند.

علینقی حیدریان نقش رسانه‌ها را در فرهنگسازی و توجه افکار عمومی به امر حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی مهم دانست و یادآور شد: از آنجائی که رسانه‌ها تأثیر زیادی بر روی افکار عمومی دارند می‌توانند علاوه بر نقش آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، موجب افزایش زمینه‌های مشارکت عمومی در اجرای و حفاظت ازطرح‌های منابع طبیعی شوند.

قابل ذکر است در این جلسه آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های آبخیزداری علی الخصوص عملیات بیولوژیک مورد ارزیابی قرار گرفت و هر یک از اعضاء گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه نمودند.