تدوین بانک اطلاعاتی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان

معاون استاندار سمنان گفت: بانک اطلاعاتی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان تدوین می‌شود.

محمد همتیان پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه توجیهی معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران که در محل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: ۱۰۰ سرمایه‌گذار خارجی و ۳۰۰ سرمایه پذیر داخلی برای نشست فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران معرفی‌شده است.

وی با بیان اینکه توسعه مناطق آزاد، توسعه صادرات غیرنفتی، انتقال تکنولوژی و تأمین منابع داخلی و خارجی برای پروژه‌ها از اهداف برگزاری این همایش است افزود: با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از داخل و خارج از کشور تحول عظیمی در حوزه اقتصاد استان سمنان ایجاد می‌شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد اجرایی همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان سمنان نشان از عزم جزم این استان برای بهره‌مندی از فرصت گران‌بهای سرمایه‌گذاران است.

وی با اشاره به پروژه‌های معرفی‌شده و سرمایه‌گذارانی که برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرند، اذعان کرد: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی ایران از محدوده ملی و استانی فراتر رفته است و باید در سطح بین‌المللی این فرصت‌ها را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

همتیان از تدوین بانک اطلاعاتی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان خبر داد و گفت: درمجموع می‌توان گفت که با همایش‌های سرمایه‌گذاری که در استان سمنان برگزارشده است؛ بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقدشده است.

وی با بیان اینکه این مبلغ در قالب انعقاد ۱۲۷ تفاهم‌نامه‌ سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این استان موردتوافق مدیران استان سمنان و سرمایه‌گذاران قرارگرفته است، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۴۰ درصد این تفاهم‌نامه‌ها اجرایی شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان امسال این آمار به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به رویکرد جدید در این استان مبنی برجذب سرمایه‌گذاران خارجی افزود: برنامه‌های ویژه‌ای را در این راستا در نظر گرفته‌ایم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان