تردد در محورهای برف‌گیر استان سمنان با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با اشاره به بارش برف و باران در اکثر نقاط استان گفت: به علت بارش برف در حال حاضر تردد در محورهای برف‌گیر استان با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

سرهنگ حسن خسروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: بارش باران و برف در محورهای مواصلاتی این استان سبب لغزندگی جاده‌های استان سمنان شده و رانندگی که قصد تردد در این محورها را دارند باید به زنجیر چرخ مجهز باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در همه محورهای استان بارش برف گزارش‌شده و جاده‌ها در این محورها برفی است، تصریح کرد: محور سبزوار به سمنان و همچنین محور گرمسار سمنان بارش برف گزارش نشده است.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان از باز بودن تمام محورهای و گردنه‌های برف‌گیر این استان خبر داد و افزود: بارش برف تنها سبب لغزندگی جاده در این محورها شده و تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

خسروجردی با اشاره به اینکه برخی از محورهای مواصلاتی استان سمنان نیز دچار مه گرفتگی شده‌اند خاطرنشان کرد: در برخی نقاط از جمله محور شهمیرزاد فولاد محله و شاهرود آزادشهر مه گرفتگی وجود دارد و رانندگان با کاهش دید روبه‌رو هستند که باید دقت بیشتری هنگام رانندگی داشته باشند.

وی با اشاره به لغزندگی سطح جاده و مه گرفتگی در برخی محورها، از رانندگان خواست با احتیاط کامل پشت فرمان نشسته و قبل از حرکت تجهیزات لازم در این شرایط را کنترل کنند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان از رانندگان خواست تا ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شرایط رانندگی در روزهای برفی را نیز رعایت کنند و علاوه بر رعایت سرعت مطمئنه؛ فاصله طولی با ماشین جلویی را نیز رعایت کنند.

خسروجردی از رانندگان خواست تا قبل از حرکت حتماً وسایل و تجهیزات لازم برای روزهای زمستانی مانند زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی، برف‌پاک‌کن‌ها اطمینان حاصل کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان