تردد ممنوع خودروهای سنگین در جاده های لغزنده استان

سرهنگ تقی کبیری، رییس پلیس راه استان سمنان گفت: تردد تانکرهای حمل سوخت، تریلی‌های کشنده و پنج محوره در محورهای استان به دلیل بارندگی و لغزندگی جاده‌ها تا اطلاع بعدی ممنوع است.

سرهنگ تقی کبیری در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اکنون تمام جاده‌های استان سمنان به دلیل بارش باران لغزنده است و انتظار می‌رود به منظور جلوگیری از وقوع هر گونه تصادف احتمالی از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز شود.

علاوه بر بارش باران، ریزش خفیف برف هم اکنون در محورهای کوهستانی استان سمنان و گردنه بشم مشاهده می‌شود و بر همین اساس رانندگان وسایل نقلیه در هنگام تردد زنجیرچرخ، لباس گرم، سوخت کامل و مواد خوراکی فاسدنشدنی به همراه داشته باشند.

با وجود بارش باران و ریزش خفیف برف تمام محورهای مواصلاتی استان سمنان با ترافیک روان باز است

در زمانی که جاده‌ها لغزنده است رانندگان باید با سرعت مطمئن برانند و در این مرحله باید سرعت مطمئنه جای سرعت مجاز را بگیرد.

پلیس راه این استان با استفاده از دوربین های ثابت و سیار و همچنین حضور ماموران در محورهای مواصلاتی، رفتار رانندگان پرخطر را رصد و در صورت تخلف برابر قانون با آنان برخورد می‌کند.

در استان سمنان هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد و حدود ۱۵۰ دوربین ثابت و سیار نظارتی و ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان سمنان فعال است.

تردد خودروهای سنگین در جاده‌های لغزنده استان سمنان ممنوع شد