تشریح هفت برنامه فرهنگی در ماه ربیع/از مسابقه پیاده‌روی خانوادگی تا مسابقه بزرگ شطرنج

از مسابقه پیاده‌روی خانوادگی تا مسابقه بزرگ شطرنج

شهرداری سمنان برای ایام باسعادت ماه ربیع‌الاول نسبت به طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی مشارکتی و اختصاصی گوناگونی اقدام کرده است. برخی از این برنامه‌ها طی روزهای اخیر برگزار شده است؛ از جمله «نخستین جشنواره نذر کتاب» با مشارکت خانه خلاقیت یه‌گیت، جشنواره نقاشی وحدت همراه با جنگ شادی ویژه کودکان در سرای محله ابوذر و ملک عالم، جشن ویژه آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) در حسینیه امام خمینی(ره) و…
همچنین سرای محله مادر و کودک رویش حدود ده روز قبل، کارگاه شیرینی‌پزی کودک و جشنن باشکوه ماه ربیع‌الاول را با حضور بیش از ۴۰ کودک برگزار کرد.
در ایام پیش‌رو هفت برنامه دیگر نیز در دست اجراست.

مسابقه پیاده‌روی خانوادگی در محله سرداران شهید
در صبح روز شنبه، بیست و هفتم آذرماه، همزمان با روز میلاد پیامبر اکرم(ص) مسابقه پیاده‌روی خانوادگی با مشارکت سرای محله سرداران شهید(حافظ)، برگزار خواهد شد. آیین پیاده‌روی در ساعت هشت صبح این روز در محله سرداران شهید آغاز می‌شود. آخرین همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در سمنان در مهرماه امسال و همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار شده بود که این همایش به طور زنده از شبکه سوم سیما پخش شد.

شنبه؛ روز برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری
شهرداری سمنان همچنین در برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری که صبح روز شنبه، بیست و هفتم آذرماه در حدفاصل میادین امام حسین(ع) تا استاندارد برگزار می‌شود نیز مشارکت خواهد کرد. این برنامه در ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود. شهرداری سمنان در تیرماه امسال نیز مسابقه دوچرخه‌سواری را به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب به طور ویژه برای بانوان برگزار کرده بود.

همه به جشن پیامبر مهربانی دعوتید…
اما در همین روز جشن پیامبر مهربانی، محمد رسول‌الله(ص)، نیز برگزار خواهد شد. قرار است هنرمندان برجسته کشوری در این جشن که در سالن هلال احمر سمنان برگزار می‌شود شرکت کنند. همه شهروندان شهر اخلاق به این جشن دعوتند. دیگر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر سمنان نیز در این روز جشن‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌اند.

نشست تخصصی ویژه طلاب و دانشجویان با موضوع سیره پیامبر(ص)
از دیگر برنامه‌های فرهنگی ماه ربیع‌الاول، برگزاری نشست تخصصی ویژه طلاب و دانشجویان شهر سمنان است. این نشست با مشارکت بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره)، همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود. موضوع اصلی این نشست تخصصی که با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین کشوری همراه خواهد بود، «سیره و روش عملی پیامبر اکرم(ص) است. حجت‌الاسلام والمسلمین کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تا کنون نسبت به تشریح الگوهای گوناگونی در حوزه پیشرفت به منظور تأثیرگذاری در برنامه‌های کلان کشور از جمله برنامه ششم توسعه اقدام کرده است. وی یکی از منتقدان برنامه ششم توسعه است که نسبت به تسهیل صدور مجوزها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس این برنامه اعتراض دارد. نشست مذکور در روز یکشنبه، بیست و هشتم آذرماه و در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان برگزار می‌شود.

جشنواره‌های شب یلدا در «یه‌گیت» و «وحدت»
افزون بر این، جشنواره‌های شب یلدا نیز در ساعت ۱۹ سه‌شنبه سی‌ام آذرماه برگزار می‌شود. مکان برگزاری این جشنواره‌ها، خانه خلاقیت یه‌گیت و سرای محله وحدت است.

جشن ولستون به میزبانی تئاتر شهر
اما یکی از برنامه‌های پرطرفدار شهرداری سمنان جشن ولستون است که تا کنون در چند مرحله با هدف تقویت گویش سمنانی برگزار شده است. جشن ولستون در روز پنج‌شنبه دوم دی‌ماه همراه با برنامه‌های شاد هنری برگزار می‌شود. سالن تئاتر شهر سمنان در ساعت ۱۸ این روز میزبان جشن ولستون خواهد بود. نخستین جشن ولستون امسال در روز چهاردهم فروردین‌ماه با حضور اساتید برجسته زبان و ادبیات فارسی برگزار شده بود.

مسابقه بزرگ شطرنج سیمولتانه در سالن ورزشی الغدیر
و آخرین برنامه فرهنگی در این ایام، مربوط به برگزاری مسابقه بزرگ شطرنج سیمولتانه با حضور احسان قائم‌مقامی است. قائم‌مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، دوم و سوم دی‌ماه، برای حضور در این مسابقات به سمنان سفر می‌کند. قرار است این مسابقات در سالن ورزشی الغدیر برگزار شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان