تغییر ساعت کاری ادارات استان سمنان از ۱۷خرداد

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در بخشنامه‌ای ساعت‌ جدید کاری دستگاه‌های اجرایی استان را در تابستان ۱۴۰۱ اعلام کرد که بر اساس آن، ساعت کار ادارات از ساعت ۶:۳۰ تا ساعت ۱۳ تعیین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه منصوری عصر دوشنبه در این بخشنامه اعلام کرد: بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران و با توجه به ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی، ساعات کاری تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادها و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات عمومی، غیر دولتی و شهرداری های استان از هفدهم خرداد امسال تا سی و یکم مرداد تغییر کرد.
ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۳ و روز کاری پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ دقیقه تا ۱۲ تعیین می‌شود.

ساعات کار مراکز درمانی و سایر مراکز خدمات رسان که مکلف به ارائه خدمات مناسب و شبانه روزی به مردم هستند از این قاعده مستثنی است.
حدود ۴۰۰ هزار مشـترک برق از خـدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند که ۷۶.۵ درصد مشترکان استان در تعرفه خانگی، ۵.۹ درصد عمومی، ۱.۷ درصد کشاورزی، ۱.۳ درصد صنعتی، ۱۴ درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

بررسی‌ها نشانگر آن است که با هر یک درجه افزایش دما، یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف برق کشور بیشتر می‌شود.