“تقویت آب و خاک” و”فعال‌سازی معادن” دو اولویت دولت در استان سمنان

استاندار سمنان از بهبود و تقویت منابع آب و خاک و فعال‌سازی معادن به‌عنوان دو اولویت این استان در سال آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا خباز در حاشیه سفر امروز خود به آرادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین اعتبارات استان در سال آینده به سمت پروژه‌های مرتبط با آب و خاک سوق داده شده است.
وی با اشاره به سفر دیروز معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی به این استان تصریح کرد: درخواست ما از مسئولان وزارتخانه در این حوزه برداشتن سقف اعتبارات تخصیصی به پروژه‌های این بخش بوده که خوشبختانه با آن موافقت شده لذا استان به هر تعداد پروژه که در حوزه آب و خاک اجرایی کند اعتبارات آن تامین خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه تاکید اصلی ما بر بهسازی قنوات استان است گفت: ما در استان بیش از ۶۰۰ قنات داریم لذا باید لایروبی و بهسازی این قنوات در اولویت قرار گیرد و تا می‌توانیم به جای افزایش چاه‌های کشاورزی باید به سمت کیفیت‌بخشی به قنوات حرکت کنیم.

خباز همچنین از حمایت از تجهیز مزارع و باغات به سیستم‌های نوین آبیاری به عنوان سیاست دیگر دولت در این بخش نام برد و اضافه کرد: در سفر کاروان تدبیر و امید به استان تجهیز ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری به تصویب رسید که باید طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هشت هزار هکتار از اراضی استان به این سیستم‌ها مجهز شدند، ادامه داد: تا پایان ۹۶ باید همه ۲۰ هزار هکتار تعیین شده به این سیستم‌ها مجهز شوند.

استاندار سمنان با بیان اینکه آرادان از ظرفیت بسیار بالایی در کشاورزی برخوردار است به کشاورزان و بهره‌بردان این شهرستان توصیه کرد: تا پیش از پایان اجرای این طرح برای تجهیز اراضی خود به سیستم‌های نوین آبیاری اقدام کنند.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه دولت ۸۵ درصد هزینه‌های این طرح را تقبل می‌کند گفت: خوشبختانه کشاورزان هم در برخی نقاط استان استقبال خوبی کردند به طور مثال جمع زیادی از کشاورزان شهرستان گرمسار در یک کار گروهی اراضی زیادی از خود را به این سیستم‌های نوین تجهیز کردند که این پروژه امروز بعدازظهر افتتاح می‌شود.

خباز از فعال‌سازی معادن به عنوان اولویت دوم این استان در سال آینده یاد کرد و گفت: استان سمنان پتانسیل زیادی در حوزه معدن دارد و با فعال‌سازی آن می‌توان بخش مهمی از مشکل اشتغال را حل کرد.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه پروژه‌های عمرانی در استان گفت: افزایش کارهای عمرانی فقط محدود به آرادان نیست بلکه این روند در همه شهرستان‌های استان وجود داشته و علاوه بر افتتاح پروژه‌هایی به ارزش بیش از ۷۲۷ میلیارد تومان، ۲۲۰ میلیارد تومان پروژه نیز در دهه‌ فجر امسال کلنگ‌زنی شده است.

خباز از اعتماد سرمایه‌گذاران به دولت یازدهم به عنوان عامل موفقیت دولت در این بخش نام برد و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران به دولت و برنامه‌های آن اعتماد کردند و سرمایه‌گذاری زیادی انجام دادند که با اجرایی شدن آنها شاهد رونق بیشتر در کشور و استان خواهیم بود.

وی به انعقاد پروژه‌هایی به ارزش پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان با بخش خصوصی در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: اگر یک سوم این تفاهمنامه‌ها هم اجرایی شود، اتفاق بسیار بزرگی در استان افتاده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان