تلاش دوستداران طبیعت برای نجات پیست آفرود سمنان!

زمین با سخاوت تمام، همه دارایی‌هایش را در اختیار ورزشکاران می‌گذارد، از قله‌های دست‌نیافتنی‌اش بگیرید تا رودخانه‌های خروشان، جنگل، چشمه و اقیانوس‌های بی‌انتهایش. در این میان، ورزشکاران آنقدر که باید، برای محیط زیست دل نمی‌سوزانند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان، این روزها بی اخلاقی در ورزش تنها به زمین ورزشی خلاصه نمی‌شود، بلکه به دامان طبیعت نیز کشانده شده است، این را از اتفاق‌های تلخ ورزشی گوشه و کنار کشور می‌توان فهمید؛ برای نمونه گونه‌های منحصربه‌فرد گیاهی، این روزها زیر چرخ خودروهایی که سودای مسابقات آفرود را در سر دارند، نابود می‌شوند ،دلیل جنگ انسان با محیط زیست را باید در نبود آگاهی جستجو کرد، چون انسان یاد نگرفته محیط زیست را مادر خود بداند و هنوز به این باور نرسیده که با مرگ منابع طبیعی مرگ خود را رقم می‌زند.

بیش از یک هفته از برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی آفرود، قهرمانی کشور در پارک کوهستان سمنان می‌گذرد، اما بی توجهی به محیط زیست و رها کردن زباله، پلاستیک و… در محدوده و اطراف پارک کوهستان و محل برگزاری مسابقات را می توان جزء بی اخلاقی‌ها و حاشیه‌های ناخوشایند آن عنوان کرد، که این مسأله تمام زیبایی‌های یک مسابقه بزرگ ورزشی را از بین می‌برد.

در این بین و بعد از گذشت بیش از یک هفته از به خط پایان رسیدن اتومبیل‌های آفرود در سمنان، تعدادی از دوستاران طبیعت از گروهای مختلف کوهنوردی و سایر رشته‌های ورزشی مجدداً وارد پیست آفرود سمنان شدند و مسابقه‌ای زیبا و جوانمردانه اینبار برای دوستی با طبیعت، نجات طبیعت و پاک سازی و جمع آوری زباله‌های آن منطقه را آغاز کردند.

یادداشت و عکس از: مسعود محقق – ایسنا سمنان

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان