توسعه کارگاه‌های کوچک در مناطق روستایی استان سمنان

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم نظارت بر طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان، بر لزوم توسعه کارگاه‌های کوچک در مناطق روستایی استان سمنان تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا آشناگر در دیدار با مدیرکل و معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و پایش طرح‌های اشتغال، چینش طرح‌های کاربردی و گزینش افراد متخصص، کمترین انحراف را در اجرای طرح‌های اشتغال به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به نقش مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) در اجرای سیاست‌ها و اهداف دولت در زمینه اشتغال، از کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان سمنان به عنوان یکی از دستگاه‌هایی یاد کرد که امید و توقع در آن برای توسعه این استان وجود دارد.
استاندار سمنان گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با تحت حمایت قرار دادن قسمت وسیعی از جمعیت و داشتن ظرفیت‌های مطلوب می‌تواند در توسعه و پیشرفت استان سمنان تأثیر بسزایی داشته باشد.
آشناگر با تأکرد بر لزوم کاهس فقر مطلق در کشور و استان سمنان تصریح کرد: تحقق این امر ما را در دستیابی به شاخص‌های توسعه استان سمنان کمک خواهد کرد.
وی بابیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و پایش طرح‌های اشتغال، چینش طرح‌های و گزینش افراد متخصص، کمترین انحراف را در اجرای طرح‌های اشتغال به خود اختصاص داده است بیان کرد: سایر دستگاه‌های اجرایی باید از این رویه الگوبرداری کنند.
استاندار سمنان با تأکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان باید تلاش کند سهم ۱۰۰ درصد اعتبارات در نظر گرفته‌شده اشتغال در این استان جذب شود تصریح کرد: یکی از راه‌های توانمندی مددجویان این نهاد ایجاد اشتغال است.
آشناگر بابیان اینکه مکاشفت در صورتی اتفاق می‌افتد که تعداد فقرا در جامعه کم شود تصریح کرد: تعداد فقرا تنها با پرداخت مستمری کاهش نمی‌یابد؛ بلکه توانمندی از طریق امید اشتغال و آموزش است.
آشناگر راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک در مناطق روستایی، ایجاد خانه‌های بوم گردی را باهدف ایجاد اشتغال در مناطق روستایی برشمرد و گفت: رونق اشتغال در روستا به‌ویژه برای مددجویان نهاد رونق اقتصادی و در افزایش شاخص توسعه استان سمنان مؤثر است.