تکمیل و تجهیز فرودگاه سمنان بار فرودگاه‌های تهران را کاهش می‌دهد

استاندار سمنان با اشاره به اینکه تکمیل و تجهیز فرودگاه سمنان بار فرودگاه‌های تهران را کاهش می‌دهد گفت: هنرستان آموزش خلبانی در سمنان تأسیس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز در جلسه مشترک با رئیس هیئت‌ مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که در محل استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: در استان سمنان سه فرودگاه با ظرفیت‌های مطلوبی تأسیس‌ شده که توسعه، گسترش و تجهیز این فرودگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه تکمیل و تجهیز فرودگاه‌های استان سمنان بار فرودگاه‌های تهران را کاهش می‌دهد اذعان کرد: استان سمنان به سبب نزدیکی با کلان‌شهر تهران و در مرکزیت راه‌های مواصلاتی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور از ظرفیت‌های خوبی در این راستا برخوردار است.

استاندار سمنان افزود: سه فرودگاه موجود در این استان می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای فرودگاه‌های سراسر کشور را برطرف و در امر اقتصادی نیز مؤثر باشد.

وی تأسیس هنرستان آموزش خلبانی در این استان را از مسئولان عالی‌رتبه کشوری خواستار شد و بیان کرد: پیش‌ از این برای اجرای طرح تأسیس هنرستان آموزش خلبانی درخواست‌های متعددی ارسال‌ شده است.

خباز با اشاره به ظرفیت‌های ویژه‌این استان در ساخت هنرستان آموزش خلبانی تصریح کرد: استان سمنان در حوزه گردشگری و جذب توریست نیازمند تقویت برخی زیرساخت‌های موجود در استان است که فرودگاه‌های استان سمنان نقش ویژه‌ای را در تحقق اهداف دولت در حوزه گردشگری را ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم توسعه این بخش خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی طرح هنرستان آموزش خلبانی و تکمیل فرودگاه‌های استان سمنان تحول عظیمی در بخش گردشگری استان و به‌تبع آن در سطح اقتصادی ایجاد می‌شود.

تکمیل و تجهیز فرودگاه سمنان یکی از نیازهای اساسی مردم این استان است

احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل و تجهیز فرودگاه سمنان یکی از نیازهای اساسی مردم این استان به شمار می‌رود اظهار داشت: توسعه و گسترش فرودگاه‌های استان بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی را در استان سمنان برطرف می‌کند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت‌های مطلوبی را در جذب توریست و تبدیل‌شدن به مقصد مسافران داخلی و خارجی دارد.

همتی با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان افزود: با تحقق این امر سطح اقتصادی استان بالا می‌رود و گامی اساسی در کاهش پراکندگی جمعیت در تهران برداشته می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان